17 Ocak 2012 Salı

Browni Kurabiye ve Sevgi Reçeli


Geçtiğimiz cuma günü Tarsus'a, kuzucuğum Ela 'mın yanına gitmiştim. Annesinin öğretmen arkadaşları bebek için hayırlı olsun çayına gelecek kaynar içeceklerdi. Kaynar; tarçın, zencefil gibi bir çok baharat ile yapılan bol şekerli ve fincanlarla servis edilirken üzerine iri dövülmüş ceviz koyulan sıcak bir içecek. Aktarlarda da kaynar malzemesi diyerek bulunabilir.Adana'da şekeri bol tercih ediliyor kaynar, hatta az olduğunu düşünenler; şakayla karışık , şeker konusunda pintilik yapıldığını dahi söyleyebiliyor. Fakat Tarsus'ta aynı kaynar, çok şekerli bulunuyor ve kişiler şekeri kendi isteğine göre almayı tercih ediyor. 
Yengoşum bu hayırlı olsun çayına çeşit çeşit ikramlıklar hazırladı ben de bir katkım olsun diyerek bu kurabiyeleri yaptım. Tarifini Gülay Mutfakta blogundan edindim, gayet de memnun kaldım.Bu kurabiyeler adına yakışır bir lezzette, tat olarak biraz şekerpareyi andırsa da, kakao etkisi ile farkını gösteriyor. Ne çok ıslak ne de çok kuru bir kurabiye. Ha ha ha böyle deyince bir zamanlar Beyaz Show'un tiplemesi olan Psikopat'ın bir repliği geldi aklıma: 
" Pasta yemeni istiyorum, ama yaş pasta değil, kuru pasta da değil, nemli pastaaaa." =)
Tarifte herhangi bir değişiklik yapmadım o nedenle dileyenler buradan ulaşabilir.


Gelelim sevgi reçeline; dün sabah kahvaltı yaparken annemle aramızda ,benim en sevdiğim reçellerin çilek ve ayva reçeli olduğundan bahsettiğim bir konuşma geçmişti. Bu mevsimde doğal çilek bulmak mümkün olamayacağından ayva reçelinin yapılabilineceğini düşünüyorduk. Ve bu sabah uyandığım zaman bir de ne göreyim; ev yapımı bir büyük kavanoz dolusu çilek reçeli.Yani anne sevgisi ile pişirilmiş sevgi reçeli =) Meğerse annem yazın buzluğa çilek stoklamış ve sabah erkenden bu çilekleri buzluktan çıkarıp taze taze nefis bir reçel yapmış. Kahvaltıda en sevdiğim şeylerden birisi de, her daim bana çocukluğumu anımsatan kızarmış ekmek kokusu. Ama öyle makinede filan kızaranlardan değil, odun sobası üzerinde kızarıp mis gibi kokusu ile odayı şenlendirenlerden bahsediyorum. Adana'da kaloriferli ev durumu yoktur, daha yeni yeni yapılan projelerde sistem ekleniyor fakat kullanılacağını pek sanmıyorum çünkü diğer illere oranla çok sert bir kış yaşatmaz; 2-3 gün yağmur yağar sonrasında güneş. Yani genel olarak buradaki evler ya odun - kömür sobası ya elektrikli soba ya da klima ile ısınmakta. Bizim evimiz bahçe içerisinde müstakil bir ev olduğu için soba ile ısınan şanslı kişilerden olduğumuzu düşünüyorum. Ne gariptir ki canlı olmayan bir varlık olduğu halde aileyi bir araya getirmede ve çocukluk anılarımızı süslemede etkisi azımsanamaz sobaların =) Üzerinde pişen kestaneler eşliğinde yapılan sohbetler. Babanızın yemeniz için soyduğu portakalın kabuklarını, üzerine koyması ile odaya yayılan o mis gibi portakal kokusu. Kahvaltı için soba üzerinde ekmek kızartmak ve o sıcacık ekmek dilimine tereyağı veya annenizin yaptığı sevgi reçellerinden sürmek ise sanırım en güzeli...
Fotoğrafta reçel sürmede kullandığım bıçağa bakarsanız ,çocukluğumu anımsama durumunu ne kadar da büyüttüğümü görebilirsiniz =) Olsun, bazen kendimizi şımartmak, küçük şeylerden mutlu olmak iyidir değil mi?
Not: Blogumun sağ kısmında bulunan anketime katılırsanız çok sevinirim =)

12 yorum :

  1. Başlığı ilk gördüğümde sevgi değil de "sevgili reçeli" diye okudum:D Hihihih reçeline yeni isim:D

    Bu arada çatalına bayıldııım^^

    YanıtlaSil
  2. sobanın üstünde ekmek kızartıp, tereyağla yeme fikri çok hoşuma gitti, küçükken evimiz sobalıydı ve sık sık yapardık, hepsi geçmişte kaldı:)))

    YanıtlaSil
  3. Bende kayınvalidemin oraya gidince soba üzerinde kızarmış ekmek yiyebiliyorum..Bencede soba bütün aileyi bir araya topluyor..Kurabiye ve reçel çok lezzetli gözüküyor özelliklede reçel..Annenizin ellerinden öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Tatlım, blogunun yeni yüzü çok şık olmuş. Hayırlı olsun. Resimler her zamanki gibi iştah açıcı. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Herşey çok güzel,benim kızımda Adana gelini ,kaynarı orada tattık nefisti..

    YanıtlaSil
  6. Ayy bitirdin yine beni Meki'm...Şu kaynarıda ilk defa duydum ilginç..

    YanıtlaSil
  7. ♥ harika görüntüler bunlar.. her ikiside birbirinden lezziz görünüyor..
    ellerine yüregine saglik mekilam..

    sicacik sevgi ve selamlarla..

    YanıtlaSil
  8. Offf o soba üzerinde kızarmış ekmek gibisi varmı ama..:)))
    O misss gibi koku geldisanki burnuma..
    Harika görünüyorlar canım..
    Kurabiyeleride çocuklarım çok sever..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş hepsi, ve hepsi iştah açıcı:) ellerine emeğine sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Kızartılmış ekmek tereyağı ve reçel işte hayat bu !

    YanıtlaSil
  11. Joy : olsun o başlık ismi de güzelmiş =)


    ada ve deniz: kesinlikle =)


    Noblesse:nefis bir tattır evet =)

    Beşparasız :teşekkür ederim, ne mutlu bir araya gelebiliyorsanız canım =)

    Gülsüm Güven Tuncer :teşekkür ederim çok mutlu oldum =)

    anneanneninemekleri :evet çok nefistir ve çok şifalıdır =)

    Limon çiçekleri :ben de eskiden her yerde yapılıyor sanırdım =) keşke tatma imkanınız olsa

    !!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! :teşekkür ederim canım =)


    Hayat Cafe Tarifleri : kışın en güzel olan şeylerden birisi soba üzerinde ekmek kokusu =)


    .:Hobibox:. : teşekkür ederim canım =)

    ne var ne yok ? d:evet kesinlikle =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)