24 Ocak 2012 Salı

Çilekli Tart


Çocukken, pasta tarif kitaplarında veya filmlerde gördüğümde "Ne kadar mükemmel görünüyor, nasıl da lezzetlidir" dediğim güzelliklerden birisi de işte, böyle üzeri çilek dolu tartlardı. Yıllar geçti, geçtikçe zamanı harcadı, çocukluğa dair küçük mutlulukları da tüketti. "Artık büyümek istiyorum." derken neleri kaybedebileceğini bilmedi insan. Ne bayramlar o eski bayramlardı, ne çizgi filmler aynı tattaydı ne de oyunlar eskisi gibi heyecan veriyordu. Küçük bir mutluluk nedeni ile tüm günü gülümseyerek geçirebilirken, gülümsemek için gözü önünde olanları görmeden uzak diyarlarda nedenler aramaya başladı.
Diyeceğim o ki gün geçti büyüdüm ben de ve içimdeki o küçük kız çocuğuna eskiden filmlerde gördüğü pastaları, kurabiyeleri,tartları yapıyorum. O çocuk gülüyor seviniyor, o sevindikçe tebessümüne tutunuyorum ben de ...
Önceleri günler çabuk geçsin de bir an önce doğum günüm gelsin isterdim, şimdi bayanların bilindik "yaşlanıyorum" psikolojisine yakalandığımı hissediyorum ve "Tamam doğum günüm gelsin, hediyelerim olsun ama yaşım yavaş yavaş geçsin, mesela 3 yılda 1 veya 4 yılda 1 yaş ilerlesin" diyorum =) 


Tart'ı hazırlarken canımı sıkan tek nokta üzerine dökmek için hazırladığım jölenin, eşit ayarlayamadığım tart hamuru kenarlarından akması oldu. Halbuki özenle kalıba yerleştirmiştim fakat pişerken bir taraf çekmiş diğer taraf aynen kalmış. Keyfine göre takılmış yani anlaşılan ha ha ha =) O kadar saat uğraş ve son aşamada böyle talihsiz bir durum yaşa, inanın ki o an jöle, hamurun kenarından aşağı akarken sanki yavaş çekim yapılıyordu. Jöle tarttan dışarı süzülüp aktıkça sinir ve "Aaaaa ne yapacağım, hayır yaa aaa duuur!" şeklindeki çırpınışlarımda da artış oldu =) Aman siz dikkat edin eğer jöleli tart yapmayı düşünürseniz kenarlarını dengeli pişirmeye çalışın.


Aah ah nasıl hayal etmiştim oysaki çileklerin üzerine jöleyi de dökünce kıpkırmızı parıl parıl bir tart olacaktı. Neyse şimdi tart'ımız dinleniyor, çok yoruldu da kendileri.
Çilekli Tart'ı yaparken daha önce yaptığım Balkabaklı Tart hamurunu uyguladım. Üzerindeki kremayı ise Cafe Fernando'daki bu tariften aldım fakat yumurta sayısı çok geldiği için sayıyı yarıya düşürerek yaptım.Ama gerçekten harika bir krema oldu, tarife adım adım uyarsanız siz de lezzetli bir krema elde edebilirsiniz.
Not: tarif isteyenler oluyor, bu tart'ı yapmak için verdiğim linkteki tart hamurunu (tek fark hamuru 10'ar dakika şeklinde değil, 30 dakika sonrasında üzerindeki ağırlık malzemesini alıp artı bir 5 dakika daha pişiriyorsunuz sonrasında fırına tekrar girmiyor) ve Cafe Fernando'daki krema tarifini uygulayıp üzerine de çilekleri, dilerseniz başka başka meyveleri diziyorsunuz, hepsi bu =)

24 yorum :

  1. mekilacım inanmıyorm harika benceee!!!

    o çilekleri nasıl dizmişsin öyle yaaa ofofofof bayıldım!

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor ah ah diyetteydim oysa ben :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık pek güzel olmuş bi ısırık alıp kaçasım geldi :D tarifini de rica edeceğim :D

    YanıtlaSil
  4. Ara sira bende ayni duygulara kapiliyorum,hele ki cocuk olduktan sonra..Nefis görünüyor tartin,ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş canım, yeteneğini konuşturmuşsun yine :)

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor neresinden ne taştı valla anlamadım elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bence süper olmuş. Neresinden ne akmış belli bile olmuyor. Tadını da etkilememiştir bence. Ellerine sağlık Mekila.

    YanıtlaSil
  8. müthiş görünüyor, ellerine sağlık Mekilacım.

    YanıtlaSil
  9. mekilam bu ne güzellik yaaa bırak taşsın jöle hiç möhim değil valla:))
    çok güzel çok:)

    YanıtlaSil
  10. Cok güzel istah acici görünüyor bi mekilacim:)))

    YanıtlaSil
  11. Selamlar, rahatsızlıklarım dan dolayı epeydir uğrayamadım sizlere, yokluğumda geçmiş olsun yorumları ve ziyaretlerin için çok teşekkürler, sayfamda bir çekiliş var, katılırsan çok sevinirim. Sevgiyle sağlıkla kal canım.

    Canım sanki yağlıboya tablo olmuş bu lezze, ellerine emeğine sağlık, bir de ilk yapılan minik güllü headerın çok zarifti..

    YanıtlaSil
  12. Süper olmuş Mekilam görüntü harika bayıldım bayıldım...

    YanıtlaSil
  13. Mia Wallace : hepsini yediiik ha ha ha =)

    ne var ne yok ? :bir ısırıktan bir şey olmaz diyete =)

    Selda :bir ısırık ne demek hepsini al git canım =)

    Vintage Duygular :teşekkür ederim canım =)

    Pelin P.A. :çok teşekkür ederim canım özlemiştim yorumlarını =)

    mor menekşe :yok zaten taşan jöleye anında müdahale ettim =)

    neslice tarifler :hayır tadı çok güzeldi, herhangi bir sorun olmadı zaten jöle ekstradan bir düşünceydi benim eklediğim =)

    Noblesse :teşekkür ederim canım =)

    sezobigo :hemen müdahale ettim zaten sorun olmadı yani =)

    Nar cicegi :teşekkür ederim tatalım =)

    .:Hobibox:. :rica ederim canım tekrar geçmiş olsun =)

    İkiz Annesi : çok sevindim teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  14. nefis görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Harika görünüyor,eminim çok da lezzetlidir,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Çileklerin güzelliğinden kusurlar gözükmüyor merak etme:) Süper gözüküyor..Yaş konusuna gelince gerşekten çok güzel olurdu 30 dan sonra 5 yılda bir yaş atlamak :D

    YanıtlaSil
  17. Çok çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. En sevdiğim meyvedir çilek.

    YanıtlaSil
  18. Aynen canım aynen,keşke 4 yılda sadece 1 yaş alsak ne iyi olurdu..

    Ayrıca benimde tv de gördüğümde hayran hayran baktığın görüntülerden biridir bu çilekli tart..
    Yine birşey değişmedi fotoğrafına hayran hayran bakıyorum şu an..:))
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  19. eline sağlık canım en sevdiğim tart çeşididir,yaş atlama meselesine gelince bende artık üçer beşer yaş atlamak istiyorum ,sahi yokmudur bir mümkünü bunun:)??

    YanıtlaSil
  20. oyy oy oyyy ama ben unu yerim yaa,diyet miyet tanımam vallahaa

    sen ne şeker şeysin gel bakayım kollarıma :))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. canım nasılda çilek istedi :)) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. canııım görüntü muhteşeeemm :) ellerine saglık :) insallah canım cekmez diye dua ediyorum :P artık cekerse :P buluruz bi care :P kikiki

    YanıtlaSil
  23. nice pics!!! enjoyed your blog...

    visit my blog...

    http://voguelyvan.blogspot.com/

    kisses!!!

    YanıtlaSil
  24. gönül: teşekkür ederim tatlım =)

    anneanneninemekleri: çok teşekkürler =)

    beşparasız: kesınlıkle keşke 4 veya 5 yılda bır yaş yaşlansak =)

    ahu: evet çilek ben de çok severim =)

    hayat cafe tarifleri: kıyamam canım ya =( üzüldüm sen böyle söyleyince =)

    anne eli gibi: sanırım şimdilik buna bir çözüm yok =(

    darkolive: ha ha ha çok güldüm canım çok yaşa e mi =)

    nalan: teşekkür ederim canım =)

    essu: inş çekmez canım =(

    dina vanessa mercado: thank you =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)