15 Ocak 2012 Pazar

Demir Eksikliği İçin

Demir eksikliği çoğu kişinin karşılaştığı bir durum. Çevrenize baktığınız zaman da bunu net bir şekilde görebilmeniz mümkün olabiliyor. Solgun yanaklar, renksiz donuk bir ten... Tıbbi anlamdaki belirtileri ise halsizlik,çabuk yorulma iştahsızlık,nefes darlığı baş ağrısı,kolay üşüme,çarpıntı,hafıza ve dikkat azalması,tırnakların kolay kırılması,saç dökülmesi. Gözünüzün alt kapağını hafifçe aşağı çekip kırmızı renkli dokuya baktığınızda da bu dokunun rengi kırmızı değil de daha solgun bir halde ise bu da demir eksikliğini anlayabileceğiniz bir yol olabiliyor. tabi ki en doğrusu bir doktora görünüp gerekli testleri yaptırmaktır. Basit bir durum gibi görünse de kişiyi gerçekten rahatsız edebiliyor. Ben de demir eksikliği yaşayanlardanım. 

İlaç tedavisi görülüp düzelse de beslenmeye dikkat edilmediğinde (altında başka sağlık nedenleri de olabilir tabi ki) tekrarlayabiliyor. Aslında sağlıklı bir yaşam için, dengeli ve yeterli beslenme gereken en temel unsur olduğu herkesçe bilinen bir şey.
İlaç tedavisinde bazı zamanlar yan etkilerden etkilendim. Ve bu durumda gerçekten iyi bir zamanda yetişen güzel bir bilgiyle karşılaştım ve faydasını gerçekten gördüm. Kırmızı et, soya fasulyesi,kuru kayısı, kuru üzüm,kuru incir, yeşil yapraklı sebzeler gibi demir içeren besinler dışında, bu vitamin açısından zengin olan bir diğer hazine ise pekmez.


Fakat her pekmez değil, üzüm pekmezi!!! Eğer ilaç tedavisi dışında doğal yoldan da takviye veya demir alımı  yapmak istiyorsanız. Söyleyeceğim karışım gerçekten sihirli bir iksir gibi ; en azından benim için öyle =)
Kesinlikle aç karnına olunduğunda tüketilmeli; portakal suyu + üzüm pekmezi
Mesela çocuklar pekmezi pek sevmez yemek istemezler ancak bir bardak portakal suyu içerisine 2- 3 yemek kaşığı üzüm pekmezi ile tüketmelerini sağlayabilirsiniz. Neden portakal suyu, çünkü C vitamini demir emilimini kolaylaştırıyor. Ayrıca demir vitamininde düşüklük yaşanıyorsa bu kişilerin çay, kola,kahve gibi içeceklerden uzak durmaları da gerekiyor. Aç karnına olarak portakal + üzüm pekmezi karışımı içildikten sonra çay veya süt içilmesi de demirin emilimini engelleyeceğinden önerilmeyen bir durum. Çay ise gerek bu karışım gerekse diğer besinler ardından alındığında ne şekilde olursa olsun demire olumsuz bir etkide. O nedenle kahvaltılarda ve yemeklerden hemen sonra içilen çaydan uzak durmak yararlı olacaktır.
Ve bir diğer önemli nokta ise, portakal suyunun hemen tüketilmesi gerektiği, o sebepledir ki pekmezli portakal suyunu hazırladığınızda hemen için. 
Sağlıklı günler dilerim =)

10 yorum :

  1. Ben deneyeyim bunu. Geçen hafta öylesine baktırdığım bir testte demirin neredeyse hiç olmadığı ortaya çıktı. hatta doktor akdeniz anemisi için ikinci bir test yaptırmamı istedi. Et ve muadilleriyle de hiç aram yok. Pekmez de tatlı gelir bana ya portakalın arasında kaynar sanırım..

    YanıtlaSil
  2. bu yararlı bilgi için çok teşekkürler, bende yıllarca yaşadım bu sorunu ve Nutriway chawable ıron ile yükseltmeyi başardım

    YanıtlaSil
  3. faydalı bilgiler içi teşekkürler şeker...

    YanıtlaSil
  4. Kızıma hem üzüm pekmezi hemde portakal suyu içiriyorum fakat ikisini bir arada ve aç karnına hiç denemedim..Biraz daha büyümesi gerekiyor bunun için sanırım..Teşekkürler paylaştığınız için..

    YanıtlaSil
  5. bende uzun zaman demir eksikliği tabanda olan bir insan olarak ilaç tedavisi oldum fakat bu dediğiniz portakal suyu ve pekmezi deneyeceğim hem kendimde hem kızlarımda teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Harikasın ,teşekkür ettik
    her yerde anlatmaca bu bilgiyi :)

    YanıtlaSil
  7. ben de yıllarca demir eksikliği ile mücadele edenlerdenim.
    çareyi,venofer tedavisi ve harnup pekmezi ile buldum bende..
    bu pekmezi de denemenizi öneririm...
    sağlıklı ve mutlu günlere..:)
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. canım cok güzel bi bilgi bende pekmez içemeyenlerdenim ama portakal suyuyla denicem :) insallah icerim sonucda hergün bardak bile cok fayda eder sorunum olmasada içmek lazım :)

    YanıtlaSil
  9. ada ve deniz: inşallah sende de işe yarar canım bu çözüm

    Nesli: o ilacı hiç duymamıştım merak ettim şimdi

    Swotpisces: rica ederim =)

    Beşparasızrica ederim bir de bu karışımı deneyin oyleyse =)
    15 Ocak 2012 23:48


    Tombul Tarifler: rica ederim bir işe yararsa ne mutlu bana =)

    Elifinelizi : di mi ama herkes bilsin yararlı bilgileri =)

    birtutamkekik :hmm harnup pekmezini bilmiyordum o da denenebilir =)

    essu: evet kesinlikle içmek lazım canım =)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler doğru ve faydalı bilgiler için

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)