2 Ocak 2012 Pazartesi

Yılın İlk Gününde Bir İlk


31 Aralık 2011 günü yılbaşı gecesi, Adana'daydım, ailem ile çok güzel zaman geçirdim. Saat 00.01 gösterdiğinde hem yeni yılın gelişini hem de anneciğimin doğum gününü kutladık. Ve ani bir kararla yeni yılın ilk günü sabah 07.00'de yola koyulduk. Hep duyuyor ancak bir türlü şahit olamıyordum yaylamıza kar yağdığına, çünkü kışları Adana'da oluyordum. Bir ihtimal dedik, şansımıza belki görebiliriz dedik ve yeni bir yıla güzel bir sürpriz ile başlamış olduk. 
Yaklaşırken çevrede kar olmadığını gördükçe, ümidim kayboluyordu, taaa ki ulaşmamıza çok az bir mesafe kala o son virajı dönene dek. İşte o an öyle bir sevindim ki anlatamam. Çoğunuza göre bu basit bir durum gibi gelebilir; karlı bir şehirde yaşamış veya yaşıyorsunuzdur, ancak Adana'da doğmuş, büyümüş ve doğal olarak kara, karın yağışına şahit olmamış, sadece filmlerden fotoğraflardan hayran hayran, merakla bakmış birisi için nasıl bir histir desem sanırım daha iyi açıklamış olurum.


Bu sevinci aynı şiddetle yaşayan benden başka bir de annemdi, onun bunca yıllık ömründe hep görmek istediği ve bir türlü göremediği bu güzel an, (kendi değimiyle) dualarının kabul olup, doğum gününde güzel bir hediye olarak yaşadığı bu mutlu gün, gerçekten unutulmazdı. Karın tadını doyasıya çıkardıktan sonra, yanan sobanın başında, pencere kenarındaki koltuğa oturup, elinde çayı ile karın yağışını dakikalarca izledi.


Ve ben de kendi dünyamdan gördüğüm, kar güzelliklerinin her ayrıntısını fotoğraflamaya çalıştım, öyle ki eve döndüğümde 137 adet fotoğraftan sizlerle paylaşacağım bir kaç adet seçmek zorunda kaldım. Ancak yine de bu sayıyı 3 veya 4 'e indiremedim, yani bol fotoğraflı bir post olacak bu =)


Normal bir zamanda bir kenara yığılmış bu taşlar bile kar güzelliği ile daha bir anlamlanmıştı sanki. Mesela pasta sever birisi olarak bu taşlar ; üzerine pudra şekeri serpilmiş kurabiye tepeciklerini anımsattı bana =)


Fotoğrafları çekerken, haberi olmasa da model olarak yardım ettiği için anneciğime teşekkür ederim =)


Kar öyle güzel yağıyordu ki, hem fotoğraf çekiyor hem de sevinçten kahkahalar atıyordum =)


Ve her daim gördüğümde hayran kaldığım, kuru dallar üzerinde birikmiş kar fotoğraflarına imrenerek, ben de biraz deneme çekim yaptım.


Çektiğim bu fotoğrafı ise gerçekten çok seviyorum =)


Harika bir manzara . . .


bu manzara ise üzerine kremşanti dökülmüş kakaolu muffinleri düşündürdü bana =)


Biraz nostalji olsun istedim, siyah- beyaz...


Ve ertesi gün, güneşin doğması ile yavaş yavaş eriyen kar altından çıkan güzellikler.


Giden kar ardından ağlayan damlalar.


Ve dönüş yolundan manzaralar.


Gerek e-mail gerekse yorum olarak mesaj bırakıp yeni yılımı kutlayan iyi dileklerini belirten tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim =)

15 yorum :

  1. çok güzel fotolar. En çok 1 ve 6 yı sevdim ama. İzmir'de yaşayan biri olarak kara öyle hasretezki.....

    YanıtlaSil
  2. hepsi çok çok güzel :) içim açıldı:)

    YanıtlaSil
  3. keşke burda da yağsaydıı :(

    YanıtlaSil
  4. :)şimdi senin bu yazını okuyunca aklıma üniversite yıllarım geldi..ben ankaralıyım okumak içinse güneye gitmiştim..orada çok sık kar yağmazmış meğer..neyse bi gün uyurken yurtta ev sahibi geldi..şiveli de konuşurdu biraz..nası bağırıyo-gıızlar,gızzlar bakın noluyoru:)))))..hepimiz kaltık bişey var sandım..baktım kar yağıyo..nolmuş ayşe abla dedim..gar yağıyoru diyo..töbe töbe dedim yattım tekrar:))))))şimdi senin bu yazınla birlikte onu daha iyi anladım aslında..kulakları çınlasın..:)))çok sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. mekila bu ne güzel kareler hele tasvir ettiğiklerin aynen bende de o hissi uyandırdı.çok güzelmiş manzara yani bende olsam çok sevinir ve kahkahalr atardım:)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel fotoğraflar bu sene istanbuldada kar yok kar yağışında yürümenin zevki bir başka anneciğinizede sağlıklı uzun ömürler

    YanıtlaSil
  7. 71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://www.porselendemlik.com/




    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

    01 ocak 2012-1 subat 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.




    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

    VE TARİFİNİZE

    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. canım adanalısın :) bende adanadayım ama yılalrdır gidipte su karı göremedim yaa :) süper resimler ♥

    YanıtlaSil
  9. ada ve deniz: teşekkür ederim canım ben de hasrettim sonunda görebildim =)

    selda: ne mutlu bana buna vesile oldum =)

    mia wallace: keşkeeee =(

    sema: hahaha süpermiş ama yaaaa harika bir anı bence =)

    sezo bigo: ama nasıl da benziyor değil mi canım muffinlere =)

    gönül: kesinlikle sanki ayaklarımın altında gofretler vardı yürürken =)

    özlem: kolay gelsin canım =)

    essu: hiç bilmiyordum ne güzel oldu bir adanalı blog yazarı daha bulmak =)

    swotpisces: değil mi harika yaratılmış =)

    YanıtlaSil
  10. canım benim yeni yılda mutluluk peşimizi bırakmasın .
    tamda yeni yıla yakışır beyazlığın içinde kaybolmuşsun süper yahuu , heryerde kar varr :D

    YanıtlaSil
  11. adanaya ilk taşındığımda öğrencilerim bana kar'ı sordu hatta biri en son ben doğduğumda biraz yağmış dedi çocuk 24 yaşında :) yeni yıl karla güzel gerçekten ankarada girdim yeniyıla lapa lapa kar altında nasıl zevkli bilirim fotograflar harika gerçekten ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. elifinelizi: teşekkür ederim canım, evet bembeyazdı kar süperdi =)

    mormenekşe: Sanırım bahsettiğiniz çocuk ile aynı dönemde doğmuşuz, 1985 yılında yağmış Adana ya kar ilk defa =)

    YanıtlaSil
  13. merhaba :)
    ben de bu sene ankara ziyaretim sayesinde kara doyanlardanım, aşırı soğuklardan dolayı pek çekim yapamadım, senin fotoğrafların çok güzel, kara hasret kalanlar için çok iyi olmuş :)

    http://pontinintakilari.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Derya özbey: evet kara hasret olunca soğuk dinlemiyor insan dalıyor içerisine, bol bol fotoğraf çektim o nedenle =) teşekkür ederim

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)