15 Şubat 2012 Çarşamba

Portakallı Muffin


Mevsim kışsa ve Akdeniz Bölgesi'nde yaşıyorsanız portakalın en tazesine ve güzeline ulaşma imkanınız daha çok oluyor. Geçenlerde bizim mutfak ise sanki bir volkan patlamış da etrafına lav yerine portakal saçmış gibiydi. Gerek suyunu sıkıp içerek gerekse yiyerek epey bir tükettik de kurtarabildik mutfağımızı =) Fotoğrafta her ne kadar normal boyutlarda görünse de, keklerin avuç dolduran boyutta olduğunu söylersem portakalın cinsinin aslında ne kadar iri olduğunu izah edebilirim sanırım. Adana'nın Kozan ilçesinin meşhur portakallarından. Nişanlım Mr.B bu ilçeden olduğu için bu güzel portakalları da bol ve taze taze toplanmış bir şekilde tüketebilme şansım oluyor.


Bu fotoğrafı ise araçta hareket halinde iken çekmiştim, amacım Kozan Kalesi'ni fotoğraflamaktı. Ancak aradaki binalar ve aracın hızı nedeni ile pek umutlu değildim güzel bir kare yakalayabileceğimden. Fakat fotoğrafı çektikten sonra baktığımda şans eseri bu güzel kareyi yakaladığımı gördüm. Türk bayrakları ve muhteşem kale manzarası.
Muffine geri dönecek olursam, sonuçtan gerçekten çok memnun kaldım. Öyle ki öğleden sonra yaptığım muffinler akşam bitmişti. Aile ahalisi pek bir beğendi.Eğer tarifi uygun adımlarda yaparsanız ve pişerken dalıp gitmez fırında unutmazsanız; yumuşacık puf puf  nemli muffinler elde edebilirsiniz.

Malzemeler

1 adet portakal kabuğu rendesi
1 adet portakalın suyu
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
2 adet yumurta

Hazırlanışı

Öncelikle fırınınızı 175'C ye ayarlayıp muffin harcını hazırlayana dek ısınmasını sağlayın. Pişirme esnasında fırınınızın turbo fanı vs var ise kullanmayın, bu, muffinlerin kurumasına neden olacaktır. İlk olarak portakalın dışını iyice yıkayıp kuruladıktan sonra rendenin ince kısmı ile kabuğunu rendeliyoruz. Sonrasında  kabuğunu rendelediğimiz portakalın suyunu da sıkıp kenarda hazır tutuyoruz. Şeker ve yumurtayı mikser yardımı ile önce düşük sonrasında yüksek hızda, şeker iyice eriyip mayonez gibi rengi beyazlaşana dek iyice çırpın. Ardından sıvı yağı da ekleyip karıştırmaya devam edin, sonrasında sütü ve portakal suyunu da ekleyip iyice çırpın, böylelikle tüm sıvı malzemeleri karıştırmış oluyoruz. Daha sonra rendelediğiniz portakal kabuklarını bu karışıma ekleyip bir süre çırpıyoruz bu sırada portakal kabuğunun renginin de karışıma yayıldığını görebilirsiniz. Ardından unun 1 su bardaklık miktarını, vanilyayı ve kabartma tozunu yavaşça eleyerek karışıma dahil edin ve mikserin düşük hızında iyice karıştırın. Un iyice harca karıştıktan sonra kalan 1 su bardağı unu da aynı şekilde ilave edin. Hamur harcı hazır olduktan sonra muffin kalıplarına eşit miktarda paylaştırın. Ben bu ölçüler ile 14 adet muffin elde ettim. Pişme süresi fırınların gücüne özelliğine göre değişiklik gösterdiği için pişerken arada bir kontrol etmenizi öneririm. Ancak bu kontrol süresinde kesinlikle ilk 20 dakika fırın kapağını açmayın. Fotoğrafta gördüğünüz gibi kabarıp muffinlerin rengi kızardığı zaman ilk 20 dakikayı da geçirmişseniz fırın kapağını açıp bir kürdan yardımı ile pişme durumunu kontrol edebilirsiniz. Eğer kürdan temiz çıkıyor ise pişmiş demektir. Muffinleri soğumadan kesinlikle kalıptan çıkarmaya çalışmayın yumuşak yapısı nedeni ile parçalanabilir, dağılabilir. Soğuduktan sonra rahatça çıkarabilirsiniz. 
Afiyet olsun.

15 yorum :

  1. Hmm..istah acii duruyor..yapilip denenmeli..;)

    YanıtlaSil
  2. Senni müfinlerin ne güzel olmuş Mekilam, geçenlerde ben yaptım,atsam başım yarılırdı herhalde ..Böyle görünce yine yapasım geldi..Ama 20 dakika uyarını dikkate alacağım..
    Ellerine sağlık canım..süper görünüyor...
    Bayrağımız umarım gelecekte de böyle dalgalanır...

    YanıtlaSil
  3. mis gibi kokmuştur, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. himmm ne güzel.Yapsam mi acaba ? :)

    YanıtlaSil
  5. 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. portakallı herşeye bende bayılıyorum. mekilacım,bu tarifi de deneyeceğim hatta hemen bugun.geçenlerde bir tutam kekik kokusunun narenciye güzeli isimli tarifini denedim sana da öneririm oda nefis oldu :)

    YanıtlaSil
  7. imaj değişikliği olmuş yine :) portakal bizim burdakilere hiç benzemiyor mevsiminde bile

    YanıtlaSil
  8. elimi uzatsam alıverecekmişim gibi, ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. O poratakalların,muffinlerin misss kokusu buralara kadar geldi..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  10. zaten mufin demen yeterli yanıp tutuşmak için eheheee
    birde portakallı hmmmm pek güzel görünüyorrrlar.
    Geçenlerde eşim antalya gezisinden elinde portakallarla geldi .
    yemeğe doyamıyorsun . Sabahları suyunu içmekkk şahanee halbuki mideme nede dokunur . ama oraların portakalları şerbetlimidir nedir

    YanıtlaSil
  11. çok lezzetli olur :P

    http://rainbowgatherer.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Bayılırım. Bayılırım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. portakalı her zaman her şeyin içinde çok severim :) deneyeceğim teşekkürler paylaşımınız için :)

    YanıtlaSil
  14. mekilcım şekerin miktarını yazmammışsın canım...

    YanıtlaSil
  15. nar çiçeği: değil mi tatlım, denenmesi gerek =)

    düşlerimden inciler: canım benim çok güldüm olayı anlatış biçimine süpersin =)

    ada ve deniz : evet nefis bir portakal kokusu yayılmıştı eve teşekkür ederim =)

    aslı:bence yapmalısın =)

    gül anne mutfakta:davetin için teşekkür ederim tatlım =)

    elbisem kokum: sonucunu da paylaş ama bizimle tamam mı tatlım=)

    neval:evet imaj değiştiriyorum çok sık ama bu uzun bir süre kalacak sanırım =)

    noblesse: ah keşke öyle bir teknoloji olsaydı =( teşekkür ederim tatlım =)

    hayat cafe tarifleri: teşekkür ederim canım =)

    elifinelizi: ha ha ha =) senin yorumlarına da yazılarına da doyum olmuyor gerçekten, evet buraların portakal bir başkadır tazedir =)

    rainbow gatherer: denemelisin canım =)

    ahu: teşekkür ederim canım =)

    neslinin atöylesi: sonucunu bizlerle paylaş olur mu canım =)

    mügepolat: teşekkür ederim canım uyardığın için hemen düzelttim =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)