22 Mart 2012 Perşembe

Zencefilli Kurabiye


Yine çocukluğuma dair merak edilen hayal edilen bir lezzeti gerçeğe dönüştürmek adına yaptım bu kurabiyeleri. Yemek kitaplarında filmlerde(ki geneli yabancı filmler olurdu) hatta ve hatta çizgi filmlerde, gördüğüm "gingerbread cookie" adı ile geçerdi. Görüntü itibari ile elimde uygun kurabiye kalıbı ve süsleme şekerlemeleri olmadığı için orijinaline pek benzememiş olsa da lezzeti konusundaki merakımı giderdim. Benim zencefilli adam kurabiyelerim bu şartlarda daha çok; göbekli, ince kollu adamlara benzediler =)
Bu arada epey pasta vs varmış meğerse çocukluğumda görüp de merak ettiğim =)
Bol baharatlı kurabiye de denilebilir aslında bu lezzete. Yaparken zencefilin keskin kokusu "Acaba çok mu ağır olacak?" dedirtmişti ama şimdi yedikçe yiyesim geliyor, öyle ki kurabiye tabağını babamdan köşe bucak kaçırıyorum yoksa hepsini tüketecek =)
Tarifi Mutfak Sırları 'ndan aldım. Ufak değişiklikler dışında genel hatları ile aynı. Burada kendi yaptığım şekli ile anlatacağım, toz zencefil ile yapmayı ve daha ayrıntılı bir anlatım dilerseniz Mutfak Sırları sitesine bakabilirsiniz.


Malzemeler:
175 gr Teremyağ --- tereyağ kullandım
1 su bardağı toz şeker
1 adet yumurta sarısı
3,5 su bardağı un
1 yemek kaşığı kabartma tozu --- 1 paket kullandım
yarım su bardağı pekmez
2 yemek kaşığı toz zencefil --- taze zencefil kullandım 1 yemek kaşığı kadar rendeledim
1 yemek kaşığı tarçın --- 1 tatlı kaşığı kullandım
1 çay kaşığının ucu ile toz karanfil --- 4 adet karanfili havanda dövdüm
*Ben hamuru elimle yoğurarak hazırladım, hamur hazır olduktan sonra buzdolabında dinlenince kendisini toparlıyor. 
Yapılışı:
1- Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ ile şeker iyice karıştırılır.
2- Sonrasında yumurtanın sarısı da eklenip karıştırılır, ardından pekmez ilave edilir.
3- Rendelenmiş taze zencefili de ekledikten sonra toz olan malzemeleri eleyerek yavaş yavaş karışıma ilave ediyoruz.
4- Ele ve yoğurma kabına yapışmayan yumuşak bir hamur elde etmeniz gerekiyor, sonrasında streç film arasına koyup elimizle bastırarak tabak gibi düz hale getirdiğimiz hamuru buzdolabında 15-20 dakika dinlendiriyoruz.
5- Sertleşen ve merdane ile açılacak kıvama gelen hamuru unladığınız tezgaha alın. (hamurun üzerine streç örtmeniz açmanızı kolaylaştıracaktır)
6- Hamuru yarım santim kalınlığında açın ve kalıplarla kesin. Hazırladığınız kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ikişer cm aralıklarla dizin.
7- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 7-8 dakika pişirin.
8- Fırından aldığınız kurabiyeler soğuyuncaya kadar bekleyin ve servis tabağına alın.
Not: Taze zencefil kullandığınızda içerisinde bulunan ince zencefil lifleri kurabiye kesilirken karşınıza çıkabiliyor ancak piştikten sonra ve yerken hiç sorun olmuyor.
Not 2: Kurabiyeleri soğuduktan sonra mutlaka ağzı kapalı bir kapta saklayın.

7 yorum :

  1. hoşgeldin demek için uğradım. Güzel kurabiyelerini görünce dayanamadım. ellerine sağlık. Zencefili kek, kurabiyede denemekten hep çekinmişimdir. Ağır kokusu - tadı olursa diye... cesaretlendim en yakın zamanda deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  2. nasil guzel olmuslar. eminim ki tatlari da harikadir. :)

    http://the-lizard-queen.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. hem de pekmezli. Tez zamanda denemeli bunu ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Mekilam kurabiyelerin muhteşem görünüyor ,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. bir grup minik adam mutfağınızı basmış gibi :))
    çok güzellerrrr

    YanıtlaSil
  7. fincan teyze:evet kokusu keskin ve ağır ancak uygun miktarda kullanılınca süper bir lezzet elde ediliyor deneyin mutlaka =)

    gizem dalyan: teşekkür ederim =)

    ada ve deniz: kesinlikleee =)

    bahar006:teşekkür ederim tatlım =)

    düşlerimden inciler : teşekkür ederim canım beniim =)

    merve: evet çok eğlendiler neşeyle oynadı zıpladı gittiler =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)