25 Nisan 2012 Çarşamba

Ekler


Profiterolün akrabası olan bu nefis lezzete "ekler" yerine başka bir isim olmalıydı bence. Yani en azından profiterol kadar afili bir adı olmalıydı =)
Öncelikle şunu belirteyim ki fotoğraftaki görüntüye aldanmayın. Normalde ekler üzerindeki çikolata böyle akışkan değildir evet, ama bu nefis şey, üzerine çikolata sosunu yüklenip bu fotoğrafı 1 saniyede çekilip mide yollarına çıkmıştı bile. Yani sos sonrasında dinlenmesi gerekir o zaman klasik görüntüsüne kavuşuyor ekler pastamız. Fakat böyle harika bir tat saniyesinde tüketildi ev ahalisi tarafından. Ben bir yandan aralarına kremayı koyuyor çikolata sos sonrası tabağa diziyordum, kafamı çevirip bakıyorum ki tabak bomboş. Aslında hepsini güzelce dizip ekler dolu bir tabak fotoğraflamak istiyordum ama mümkün değildi. Hemen bir tane kaçırdım da bu fotoğrafları çekebildim.Gerçi tam dilediğim gibi bir kare elde edemedim ama bu fotoğraflar bile olmayabilirdi. Hatta ben fotoğrafı çekerken mutfaktakiler kendisine ekler hazırlayıp yemeye devam etti.
Sonrasında "Ben yaptım ama daha tadına bile bakamadım." dedim ve bir tane kapıp yedim. Amanııın aman o nasıl bir lezzet. "Savulun bundan sonrakiler benim, ben yiceeeem." dedim. Yaptıkça yedim, "Şu ne güzel oldu şunu da mı yesem, ay bu da çok lezzetli görünüyor hmmmm " =)
Ekler pastanın hamur ve çikolata ganaj sosu  Cafe Fernando Fıstıklı Ekler tarifinden aldım (anlatımı gayet detaylı olduğu için tarifi aynen ekliyorum.).Ara kreması ise bilindik süt, un, şekerden oluşan muhallebi karışımı. Hamuru hazırlarken biraz hata yaptığım için biraz yamuk oldular ama lezzetlerinde eksiklik kesinlikle yoktu. Bir dahaki sefere daha düzgün hamurlar elde edeceğime inanıyorum.
Tarifi her ne kadar uzun ve karışık görünse de bir defa yaptığınızda aslında o kadar da zor olmadığını göreceksiniz. Ve bu lezzetin bu denli kolay hazırlanabiliyor olması bence süper =)

Malzemeler:

Ekler Hamuru
* 1 su bardağı su
* 100 gram tereyağı
* 1/2 çay kaşığı tuz
* 1+1/4 su bardağı un
* 4 adet büyük boy yumurta, oda sıcaklığında

Çikolatalı Ganaj Sos
* 120 gram bittersweet çikolata
* 1/4 su bardağı süt kreması
* 2 çorba kaşığı süt


Ara Kreması
* 1/2 litre süt
* 1 su bardağı şeker
* 5 yemek kaşığı un
* 1 paket kremşanti ve hazırlanması için 1/2 su bardağı süt



( Hamuru ve çikolata sosu hazırlamadan önce ara kremasını hazırlayın. Bunun için süt şeker ve unu bir tencereye koyup iyice çırpın, unların topaklanmamasına dikkat edin. Tencereyi ocağa alın ve sürekli karıştırarak pişirin. Muhallebi kıvamı alıp koyulaşınca ocaktan alın. Durdukça donacak katılaşacaktır o nedenle aradabir karıştırarak soğumasını ve kabuklanmamasını sağlayın. Başka bir kapta kremşantiyi hazırlayın. Unla pişirdiğiniz muhallebi tamamen soğuyunca kremşantiyi  ekleyin ve mikser ile iyice karıştırın. Ve hamur ile çikolata sos hazır olana dek bir kenarda bekletin. )


-- Su, tuz ve tereyağını, orta boy bir tencerede, kısık ateşte, tereyağı tamamen eriyene kadar tahta bir kaşıkla karıştırın.
-- Tereyağı tamamen eridikten sonra ocağın altını açıp yüksek ateşte kaynama noktasına getirin ve ateşten alın.
-- Unu tek seferde karışımın içine döküp tahta bir kaşık yardımıyla karıştırarak yedirin.
-- Tencereyi tekrar ocağa alıp, orta ateşte, hamurun suyu biraz uçup tencerenin altında ince bir hamur tabakası oluşana kadar, yaklaşık 3 dakika boyunca (bu pişirme aşaması çok önemli, dikkatli olunmazsa sonrasında cıvık bir hamur elde edebilirsiniz)  aralıksız olarak tahta kaşıkla karıştırmaya devam edin.
-- Ateşten alıp karışım biraz soğuyana kadar tahta kaşıkla karıştırmaya devam edin (karışım çok sıcak olursa yumurtalar eklendikten sonra pişmeye başlayacak ve istenmeyen bir yumurta kokusunun oluşmasına sebep olacaktır).
-- Ardından yumurtaları teker teker ekleyin ve her eklemeden sonra hamura iyice yedirecek şekilde karıştırın. Yumurtalar ilk eklendiğinde hamur kesilmiş gibi görünebilir, endişe etmeyin, karıştırdıkça hamur pürüzsüz ve yapışkan bir kıvam almaya başlayacaktır.
-- Yumurtaların eklenmesi bittiğinde yapışkan ve elastik bir hamur elde edeceksiniz. Baş ve işaret parmağınızla aldığınız bir parça hamur, parmaklarınızı açtığınızda kırılmayıp uzuyorsa hamur şekil vermek için hazırdır. Eğer bu kıvamı elde edemediyseniz ekstradan bir adet yumurtanın beyazını ekleyip tekrar karıştırın.
-- Hiç bekletmeden, hamuru 2 cm genişliğinde bir uç takılmış büyük boy bir krema torbasına (veya kilitli buzdolabı poşetleri de olur, yalnız çok ince oldukları için piknik poşet diye satılanları tavsiye etmiyorum, (kremayı koyup ucundan iki santimetrelik bir delik açabilirsiniz) koyup 12 cm boyunda hamur parçalarını aralarında 5′er cm kalacak şekilde yağlı kağıt serili iki adet fırın tepsisinin üzerine sıkın.  İlk etapta çok ince görünebilirler ama fırında genişleyeceklerini hesaba katın.
-- 10 dakika boyunca pişirip ardından fırının kapağını aralayıp tahta bir kaşığın sapını sokarak çok az açıklık bırakın ve 5 dakika daha pişirin. 15. dakikanın sonunda tepsileri önleri arkaya gelecek şekilde ve alttaki tepsiyi üsttekiyle değiştirmek suretiyle tekrar fırına yerleştirin ve fırın kapısı yine kaşığın sapıyla hafif aralık kalacak şekide 10 dakika daha pişirin. Pişirme süresi mutfaktaki neme, sıcaklığa ve fırınınızın özelliklerine göre değişiklik göstereceği için bu verdiğim dakikalar yerine hamurun tamamıyla yükselmiş olması ve dışının altın rengi almış olmasını baz alın. En son 10 dakikayı buna göre isterseniz uzatabilirsiniz (toplam süre 25 dakika – 10 dakika kapak kapalı + 5 dakika kapı aralık, fırın tepsilerinin yerlerini değiştir + 10 dakika kapı yine aralık).
-- Ekler hamurlarını fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
-- Eklerler soğurken çikolatalı ganaj sosunu hazırlayın. Krema ve sütü ufak boy bir tencerede kaynama noktasına getirip ince doğranmış çikolatanın üzerine dökün, 1 dakika bekleyip spatulayla karıştırarak pürüzsüz kıvamda bir sos elde edin.
-- Eklerler oda sıcaklığına geldiklerinde ortadan ikiye kesin, alt katmana ara kremadan doldurun, üst katmanını da çikolatalı ganaj sosa daldırıp üzerine kapatın.

13 yorum :

  1. nasıl severim anlatamam oğlumla birlikte bayıla bayıla yeriz:) Sizede afiyet olsun denemek istiyorum bu tarifiii

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor,hemen tüketilmesi normal:))Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERİM BEN ÇOOOOK SEVERİM
    :)))

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık...
    ekler deyince şekli mühim değil... lezzet konusunda da sana güveniyorum. Acilen denemem gerek. ne olacak bizi diyetler ;)

    YanıtlaSil
  5. allahım sana geliyorum demek istiyorum ve avucumu yalaya yalaya gidiyorum..

    YanıtlaSil
  6. Harikasın. En sevdiğim lezzetlerden biridir :) Afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
  7. mekilam iki gün önce bende yaptım ama benim ki kedi dilinden:)
    kolay ve lezzetliydi hatta yayınlayım dedim sonra yedik yayınlayamadım:)
    senin ki de süper gözüküyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ahh ahhh şu ekrandan tatma , höpürdetme günleride gelicekmi acaba

    YanıtlaSil
  9. harıka bayılırım varya denıcem kesınlıkle:)

    YanıtlaSil
  10. bende cok severim,ama üseniyorum bu aralar yapmaya,ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  11. çok güzel görünüyor. ellerine sağlık. evimde pastalar yapıp patlayıncaya kadar yemeyi özledim. İŞ hayatı insanın elinden önce özel zevklerini alıyor :(

    YanıtlaSil
  12. ya mekilaa!

    sana inanamıyorum hayran kaldım ofofof bayılırım eklere ama hi evde kendim yapabileceğimi düşünmezdim marifetli şey :)

    YanıtlaSil
  13. evimin huzuru: mutlaka deneyin lezzeti süper =)

    cingifilli: teşekkür ederiz canııım =)

    bir kase lezzet: teşekkür ederim tatlım =)

    fincan teyze: kesinlikle şekil önemsenmiyor lezzet önemli =)

    sevgi: aah keşke burdan ikram edebilme gibi bir teknoloji de olsaydı =)

    ahu: teşekkür ederim canım, siz de yapın yiyin nefis =)

    sezobigo: sezooom olsun bir daha yaptığında yayınlarsın canım, teşekkür ederim.

    elifinelizi: inşallaaaah =)

    biricitconsungunlugu: mutlaka dene canım ama sonucu bizimle de paylaş =)

    vintage duygular: üşenme canım yap mutlaka =)

    fuska: ayy ben pasta yapmadan duramam gibi geliyor =(

    mia wallace: mutlaka yap canım sen de marifetlisindir kesin bu lezzetten mahrum kalma =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)