2 Nisan 2012 Pazartesi

Haydi Zıpla =)


Cumartesi günü ailecek bir arada olma fırsatı bulmuşken, havanın bulutlu olmasına aldırmadan kendi güneşimizi yanımıza alarak çıktık dışarıya. Bol bol fotoğraf çekildik, hepsini paylaşmak istesem bu yazı oldukça çok yer kaplar =) Başlangıçta gri bulutlar biraz üzse de bizi, sonrasında bahar ile yenilenmiş çiçek kokan havanın tadını çıkarmaya çalıştık. Adana'nın meşhur Baraj Gölü çevresini gezdik, tarlalardaki ekinler de yeşermiş ki görülmesi gereken muhteşem bir manzara çıkmış ortaya; her yere rüzgar ile yünleri dalgalanan yemyeşil bir halı serilmiş gibiydi. Tabi bu güzellik içinde muzurluk yapılmadan durulur mu, ablamın "Haydi zıpla!" demesi ile işte bu fotoğraf çıktı ortaya =) Ama mutluluk paylaştıkça büyür değil mi, ben de çizgi arkadaşları çağırdım yanıma ve; yükseğe, olabildiğince yükseğe, en yükseğe zıplamaya çalıştık birlikte  =)


Bir kaç fotoğraf da Baraj Gölüne dair olsun istedim ama dediğim gibi gri bulutlar günü de renksiz kılıyordu. Ben de hayalimdeki gibi görebilmeniz için minik eklemeler yaptım fotoğraflara. Gerçekte de böyle güzellikler olabilse değil mi, kimse doğadaki canlılara zarar vermese, onlar da bizden korkmasa da böyle birlikte yaşanılabilinse. Ama ne mümkün =( Dünya, hamile köpekleri tekmeler ile, kuyruklarına taş bağlayıp denize atarak, psikopatça işkenceler ile içleri dahi titremeden nice zavallı hayvanı öldürenlerle dolu. Mesela bu gezintiyi yaptığımız gün; adamın birisi ineklerini otlatıyormuş ki bir tanesi yola doğru çıkmıştı, ve elindeki sopası ile hayvancağızın sırtına öyle bir vurdu ki anlatamam. Ne gerek var öyle vurmaya anlamıyorum yaaa anlamıyorum. Elini kaldırıp gideceği yöne yönlendirse zaten hayvan gider yani. Ağzı var dili yok zavallıların, bir de insanların yaptığı türlü kötülüklere maruz kalıyorlar. Neyse, çok sinirleniyorum...


Kuzenimin hikaye yazma şeklinde bir ödevi varmış ve benden yardım rica etmiş. Etmiş, diyorum çünkü henüz kendisi ile görüşme fırsatım olamadı. Bu nedenle konusunu da bilmiyorum ama ben kafamda bir şeyler düşündüm.Aslında hayal ettim desem sanırım daha doğru, çok hayal kurarım, acaba kova burcu olmanın bir etkisi var mıdır bunda =) Sanırım bugünkü yazımda fotoğrafların bu halde olmalarında hikaye hayal etmemin de etkisi oldu =) Belli mi olur bakarsınız ileride çocuk hikayeleri yazmaya başlarım =) Zaten ben de çocuk gibiyim galiba, son günlerde uçurtma uçurmak için nefis bir rüzgar vardı. Ve pencereden dışarıya baktığımda renk renk uçurtmalar görüyordum gökyüzünde. Ben de çok istiyorum şöyle kocaman rengarenk bir uçurtmanın ipini tutmayı onu uzaklara göndermeyi. Çocukken ablam ve ağabeyim damda ( Adana'da çatılı ev yoktur dam vardır) uçurtma uçururlarken öyle heyecanla izlerdim ki, "Ben de, ben de istiyorum, ben de uçuracağım" dediğimde 1 veya 2 saniye tutabilmişimdir o ipi. Aradaki yaş farkının çok olması ve evin en küçüğü olmanın bazı kötü yanları olabiliyor işte böyle =) 


Şu güzelliğe şu hazineye bakar mısınız. Hazine diyorum çünkü daha önce şurada bahsettiğim gibi buğday çimi çok yararlı bir besin. Gerçi bu fotoğraftakiler artık iyice büyümeye başlamışlar ama biz bir bardak suyunu dahi bulmakta zorlanırken böyle bir manzara karşısında etkilenmemek mümkün değil, hazine bulmuş gibi hissediyor insan. Aman ha böyle görüp de kimsenin bahçesini de talan etmeyin, biz sadece bol oksijeni ciğerlerimize çekip ayrıldık oradan =) 
Şu yemyeşil güzellik içinde, bir elimizde kocaman bir bulut gibi pamukşekeri, bir diğerinde de hayalini kurduğumuz renkli uçurtma olsa da; kimi zaman koşarak, kimi zaman rüzgarı dinleyerek çocuklar gibi neşeli olabilsek. Ve o neşe, mutluluk, gülümseme her daim yüzümüzde , kalbimizde kalabilse. Büyüdükçe, yaşlandıkça üzmese bizi hayat. 

2 yorum :

  1. İlk fotoğraf çok hoş :)
    B çimenleri en son çocukluğumda görmüştüm, o günden beri böyle sağlıklı ve uzununu gördüğümü hatırlamıyorum.

    Hayal kurmak güzeldir, ben de hayal kurmadan yaşayamam, bence hayal kuran insanın ruhu genç kalır :)

    YanıtlaSil
  2. pontinin takıları: teşekkür ederim canım =) evet hayal kurmak aslında en önemli şeydir =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)