27 Nisan 2012 Cuma

Milföy Pizza


Sabahları kahvaltı sofrasında bulunan demirbaş gıdaların yanında bazen de farklı lezzetlerin olması ;güne güzel başlamak açısından gerçekten iyi oluyor. En azından sabah mahmuru olan ev ahalisinin sofradaki farklı lezzeti görüp de "Ooo neler yapılmış, mis mis" vs demeleri bile o ana ayrı bir neşe katıyor =) 
Daha önce de Kahvaltılık Ekmek Dilimleri başlığı ile yine sabah sofraları için farklı bir lezzet paylaşmıştım. Bu defaki lezzet ablamla ortak çalışmamızın ürünü oldu. =) Temel fikir ve araştırması da ondandı fakat uygulama aşamasında miktar fazla olunca yetiştirebilmek için ben de yardım eli uzattım. 
Gerçekten çok kolay hazırlanan bir tarif.


İki şekilde de yapabilirsiniz. Dilerseniz milföyleri düz bir tepside yukarıdaki fotoğrafta göründüğü gibi ya da muffin pişirmek için kullanılan oyuklu tepside aşağıdaki fotoğrafta göründüğü gibi kullanabilirsiniz. Her iki durumda da altlarına pişirme kağıdı(yağlı kağıt) sermeyi unutmayın. Ben ilk pişirme yöntemini daha çok tercih ederim çünkü çabuk pişiyor =) İkinci şekilde ise taban kısımlarının pişmesi biraz zaman alabiliyor. 
Tarif için gerekli malzemeleri miktar olarak net bir şekilde veremiyorum. Ancak şöyle anlatabilirim. Yapacağınız milföy sayısına bağlı olarak; her bir milföy hamuru için; 2 dilim sucuk, 2 dilim biber, 1 dilim domates, 1 tatlı kaşığı haşlanmış mısır, ve zevkinize göre yeter miktarda kaşar. 
1.pişirme yönteminde milföyleri yağlı kağıt üzerine koyup kenarlarını fotoğraftaki gibi bıçakla çiziyoruz. Orta kısıma önce sucukları ardından biber domates ve mısırları koyup fırında hafif kızarana dek pişiriyoruz. Çok kızarırsa hamur çok fazla kuruyor. Fırından çıkarmadan önce üzerilerine kaşar peynirlerini koyup peynirler eriyene dek 2-3 dakika daha fırında bekletiyoruz ardından çıkarıp sıcak olarak servis ediyoruz.


2.pişirme şeklinde ise; tepsideki oyuklara yağlı kağıt yerleştirdikten sonra milföyleri koyup elimizle hafifçe bastırıp hamurların yerleşmesini ve malzemeleri koyabileceğimiz çukurların oluşmasını sağlıyoruz. Sonrasında iç malzemeleri yerleştiriyor ve aynı pişirme yöntemini uyguluyoruz . Fakat taban kısımları biraz  geç piştiği için bu yöntemde pişme süresini biraz uzun tutuyoruz. Tepsiyi fırından çıkarmadan önce yine üzerilerine kaşar peynirlerini koyuyoruz. Tabanının pişme durumundan emin olamadığınız noktada bir tanesini çıkarıp bakabilirsiniz.
Dilerseniz sucuk yerine başka malzemeler de kullanabilirsiniz. 

6 yorum :

  1. ellerine kollarına sağlık... bu öğlen saatinde olsada yesek dedim vallahi :)

    YanıtlaSil
  2. mmm çok nefis görünüyor, hafta sonu kahvaltısında mutlaka deneyeceğim. ^^
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. hem pratik hem de görüntü muhteşem...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel pratik bir fikir, teşekkürler paylaştığın için.

    YanıtlaSil
  5. Kahvaltımı yapmadım daha ve ekrana yapıştım kaldım..
    Nefiss ötesi görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. oytunla hayat: hmmm nefis oluyor yapın canım mutlaka =)

    masal: dene ama sonucu bizimle de paylaş canım =)

    fincan teyze: kesinlikle, teşekkürler =)

    ballı lokmam : rica ederim canım =)

    hayat cafe: hmmm gerçekten lezzetliydi mutlaka denemelisin canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)