26 Temmuz 2012 Perşembe

Doğu Karadeniz Turumuz - 4



Sümela ve Karaca Mağarası gezisi sonrasında, gideceğimiz Gürcistan Batum turundan önce boş bir günümüz vardı. Karadeniz'e gittiğimizin ilk gününden itibaren durmamış sürekli gezmiştik, sürekli yollardaydık. Bu boş günü fırsat bilip daha az yorucu, biraz dinlendirici bir şeyler yapmaya kara verdik.
Rize'ye gittiğimizde Rize Kalesi'ne uğrayamamıştık, aslında öyle çok yorgunduk ki yüksek bir tepede olan kaleye çıkmayı gözümüz pek kesmemişti =)
Kaleye gitmek için merkezden taksiye binmeyi tercih ettik, belki yavaş yavaş güzel bir yürüyüş olabilirdi ancak hava gerçekten çok sıcaktı ve taksi (çoğu araç gibi) hızlı gitmesine rağman bayağı bir yol katetmişti, yürünülebilinecek bir yokuş değil yani.


Kaleye ulaştığınızda her şey bitmiyor, biraz merdiven çıkmanız gerekiyor, tavsiyem dinlene dinlene çıkın =) Ama sonunda işte böyle güzel bir manzra, püfür püfür esen bir rüzgarla sizi selamlıyor. Kalede kafe de bulunmakta, insanlar dostları arkadaşları ailesi ile gelmiş manzaraya karşı çaylarını yudumluyor bir şeyler yiyordu. Yani "kaleye çıkacağım, yorulacağım, acıkacağım" diye düşünürseniz dert etmeyin; güzelce soluklanıp, karnınızı doyurabilirsiniz.


Rize kalesi sonrasında tekrar Çayeli'ne döndük. Karadeniz'e gelmişken hamsi tava yenilmeden gidilir mi diyip Limaniçi'nde bulunan Okyanus Balık Lokantası 'na ( tlf:0464 532 78 52 ) gittik. Fakat kış mevsimi olmadığı için hamsi bulmak mümkün değilmiş, yiyemedik =( Onun yerine mezgit,istavrit ve somon balığını tercih ettik. Bir de ilginç lezzetleri tatmayı seven annem için balık çorbası =) Ben çorbaya yaklaşmayı, düşüncesi dahi garip geldiği için tercih etmedim.


Karnımızı doyurup eve doğru yürürken de Fatoş'un tavsiyesi üzerine laz böreği almayı da ihmal etmedik. Adını ilk duyduğumda börek kelimesi geçtiği için tuzlu bir şeyler beklerken tatlı ile karşılaşmak gerçekten ilginçti. Ama iyi ki de tavsiyesine uymuşuz, değişik fakat lezzetli bir tatlı, Karadeniz'e giderseniz mutlaka deneyin.

6 yorum :

  1. Süper bir gezi olmuş :) doğu karadenizi bende çok merak ediyorum. inşallah seneye bizde gideriz :)

    YanıtlaSil
  2. Ramazan günü mezgit demeyeydin iyiydi :D En sevdiğim ama Antalyada malesef bulamadığım memlekete gidince yiyebildiğim balığım..

    Şöyle söyleyeyim benden iyi gezmişsin karadenizi ben Rize kalesine hiç gitmedm mesela :)

    Trabzon boztepe'yede çıksaydınız oranın manzarasıda süperdir ve meşhur biryerdir..

    YanıtlaSil
  3. oytunla hayat: inşallah canım gidip görün mutlaka =)

    beşparasız: =) Boztepe'ye de gittik canım onu da anlatacağım =) mezgit demem kötü olmuş senin için, oralarda bulamıyor olmana üzüldüm =(

    YanıtlaSil
  4. harika bir gezi karadeniz çok güzel benimde eşim ordulu birkaç sene evvel gimiştik
    resimler çok güzel iyi tatiller

    YanıtlaSil
  5. ohh.. afiyet olsun canım benim.. (^_^) annenizin çorba ile ilgili yorumunu alamadık.. beğenmiş mi acep?

    YanıtlaSil
  6. HARİKA HERKES EGE AKDENİZ HER YIL BU SENE KAARADENİZE GİDELİM DERİZ YİNE YAZLIKTA ALIYORUZ SOLUĞU BAYILDIM HAYRAN OLDUM MERAAKLA TAKİP EDECEĞİM GEZİYİ SEVGİLER

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)