2 Ağustos 2012 Perşembe

Doğu Karadeniz Turumuz - son


Hava değişikliği, oruç, yorgunluk birleşince Karadeniz turumuz ile ilgili son yazıyı yazıp, yayına almam hayli uzun sürdü.
Daha önceki iki tur tercihimizde olduğu gibi Uzungöl için de Atmaca 53 Turizm'i tercih etmiştik. Yine her şeyden çok memnun kaldık.
Uzungöl'ün güzelliğine getirecek olursam konuyu, sanırım bunu ifade edecek kelimeleri bulmak hayli zor olacak. Hani "ölmeden önce görülmesi gereken yerler" derler ya işte aynen öyle. Fırsatını bulduğunuz anda gidin ve görün. Dilerseniz bisiklet kiralayıp gönlünüze göre dolaşın, dilerseniz gölde bir gezintiye çıkın deniz bisikleti ile. Bu arada yanınıza hırka, ceket gibi birşeyler almayı unutmayın.


Trabzon Ayasofya Müzesi, Atatürk Köşkü ve Boztepe'yi herhangi bir tura katılmadan kendimiz gezmeyi tercih ettik. Müzeyi gezmek, duvarlarına asılan açıklayıcı yazılar ile gerçekten etkileyiciydi.

 

Trabzon Boztepe ise yorgunluğunuzu atabileceğiniz nefis manzarası eşliğinde, sevdiklerinizle oturup çay yudumlayabileceğiniz çok hoş bir mekan.

 

Ve tabi ki en çok etkilendiğim, gezerken gözlerimin dolduğu o eşsiz köşk. Merdivenlerinden çıkarken tuttuğum korkuluklarını bir zamanlar Atatürk'ün de tuttuğunu, o basamakları onun da çıktığını bilmek gerçekten tüylerimi diken diken etmişti. Özellikle de harita üzerinde kendi el yazısı ile yaptığı çalışmaları görmek... Diyebileceğim tek şey, gidin ve tarihi hissedin, onun izlerini görün, balkona çıkıp  masmavi gözleri ile aynı güzellikteki ufka baktığında neler düşündüğünü hayal edin, sanki her an bir odadan sesini duyabileceğiniz hissini siz de duyumsayın.
-------
Not: Daha önce Çayeli'nden bahsettiğim yazımda yer vermeyi unuttuğum lezetli bir ayrıntıyı da not olarak ekleyeyim. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz nefis kurufasulye bahsedildiğine göre çok meşhurmuş. Kurufasulyenin meşhuru mu olur diyip başlangıçta tercihimi başka bir menü yönünde kulluanmıştım.Ancak tadına baktıktan sonra tek kelime ile bayıldım. Yolunuz Çayeli'ne düşerse, Lale Lokantası'na gidip kurufasulye yemeden ke-sin-lik-le dönmeyin =)


6 yorum :

  1. Atatürk Köşkü benim için çok çok çoook özeldir.. çocukluğumun en güzel fotoğrafları en tatlı anlat benim için orası.

    ve tabii ki o kurufasülye yemeden gidilmez :)

    YanıtlaSil
  2. Ama ben şu anda o ilk fotoğraftaki yerde olmak istiyorum.......

    YanıtlaSil
  3. memleketim memleketim ana sütü gibi temiz alın teri gibi memleketim!!!

    YanıtlaSil
  4. uzungöl ne muhteşem bir yermiş, bakmaya doyamadım, ülkemiz cennet.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir manzara bu istanbul sıcaklarından kaçıp oralarda olmak isterdim

    YanıtlaSil
  6. mia wallace: kesinlikle canım =)

    ada ve deniz: ah ah ben de yeniden

    nilgün komar: memleketimiz! evet aynen öyle.

    noblesse:cennet gibi evet canım

    gönül: =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)