2 Kasım 2012 Cuma

Kavala Kurabiyesi

Bizim ev ahalisi kurabiye, kek tarzı - onların deyimi ile kuru - pastaları pek sevmez. Yapacaksam illa ki yaş pasta olmalı. Halbuki her lezzetin kendine göre güzelliği ,özelliği vardır. Mesela bu kurabiye, içerisindeki tereyağı ve bademin müthiş uyumlu kokusunu daha pişmeden size hissettiriyor ve diyor ki "Ben nefis bir kurabiye olacağım" =)


Bir tarif olur ve kimileri "Tarifi uyguladım ama güzel olmadı" kimileri ise "Nefis oldu,harika" gibi farklı yorumlar yapar. Ancak çoğu kişi önemsemese de "Altı üstü bir kek, bir kurabiye" dese de iş kesinlikle öyle basit değil. Ben bir tarifi okurken en küçük ayrıntıya dahi dikkat ederim. Çünkü karıştırma süresi, sırası vs herşey elde edeceğiniz sonucu etkiliyor. Yani "yumurtayı önce çırpsam da unla, sonra şeker eklesem" diyince o kek  istenilen hedefe erişemiyor.
Hayal gücüm bir hayli geniş olduğu için, pasta yaparken tarifi uygulama kısmı, bana hep sihirli iksir hazırlayan cadıların kazana malzemeleri koyarken sırası ile saymasını anımsatır =)



Gerçi onların malzemeleri hayli iğrenç olsa da aldırmayın, kurabiye tarifimize dönelim biz =)

Bu nefis kurabiye tarifini Işıl Sözer ve Berna Gürşen 'in Butik Pastacılık kitabından uyguladım.Elimde olmayan tek malzeme vanilya özütü idi onun yerine vanilin kullandım mutlaka farkı vardır. Ancak herkes vanilya özütünü kolaylıkla bulamayabilir bu nedenle siz de benim yaptığım gibi vanilin kullanabilirsiniz, bir sorun çıkmıyor gayet lezzetli.

Malzemeler
165 gr toz badem
330 gr un
180 gr pudra şekeri
130gr tereyağı  (oda sıcaklığında yumuşamış)
1 tatlı kaşığı vanilya özütü  (1 paket vanilya)
1 adet büyük boy yumurta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı tüm badem (tuzsuz)

Hazırlanışı
Un ve toz badem teflon bir tava veye tencerede kokusu çıkıp rengi hafif koyulaşana dek sürekli karıştırılarak kavrulur, dikkat edin çok harlı ateşte yaparsanız yanabilir.
Ayrı bir kapta pudra şekerinin 1su bardağı + 3 yemek kaşığı kadarlık kısmı, tereyağı, vanilya, yumurta ve kabartma tozu çırpılır.
Kavurduğunuz un+toz badem karışımı oda sıcaklığına gelip soğuduğunda diğer karışıma eklenip yoğurulur ve hamur toparlanır. Eğer cıvık bir hamur olursa az bir miktar un ilave edebilirsiniz.
Son olarak tüm bademler eklenir yine yoğurulur.
Fırını fansız çalıştırarak 175 dereceye ısıtın.
Bu sırada hamuru elinizle tezgahta bastırarak 1,5cm kalınlığında açın, ay şeklindeki kalıp ile kurabiyeleri kesin.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin ve 20- 25 dk pişirin.
*** Burada önemli olan nokta her fırının pişirme süresinin farklı olduğudur bu nedenle şöyle bir yol da size yardımcı olabilir. Kurabiyeleri fırına koyduktan bir süre sonra kokusunu dışarıdan alabiliyorsanız kapağı açıp kontrol edin. Elinize almaya çalıştığınızda dağılmaması ve tabanının hafif kızarmış olması gerekir.
Fırın dışına çıktığında da soğuyup sertleşecektir.
Kurabiyeleri fırından çıkardıktan 5 dakika sonra, yani henüz daha ılık iken her tarafını pudra şekerine bulayın ve servis tabağına alın. 
Afiyet olsun =)

16 yorum :

  1. tuzsuz badem alıp denemeli bunu, kokusu bana kadar geldi resmen....ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. Cadılar benzetmesi çok güzel.kurabiyenin şekli çok güzel mekila hepsinden güzel ...

    YanıtlaSil
  3. bir gün bu yaptıklarının hepsini yemeğe gelicem :)
    Eminim elinin değdigi her şey çok lezzetlidir :)

    YanıtlaSil
  4. Muhtesemmmm :)

    http://hayattpaylasincaguzel.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. en sevdiğim kurabiyelerden... harika bir görüntü..

    YanıtlaSil
  6. Harika gözüküyorlar ,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Bende AKSİNE ÇOK SEVERİM KURABİYE VE KAHVEYİ VEYA ÇAYIÇOK GÜZEL YE BENİ GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
  8. müthiş görünüyor :)

    bu arada bloğuma çekilişe beklerim :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com/2012/11/cekilis-mango-canta.html

    YanıtlaSil
  9. En sevdiğim kurabiyelerden biri.. Mis gibi badem kokusuna bayılıyorum. Senin tarifle de denemek isterim Mekilacım..

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Kavala kurabiyesi hiç denemediğim bir lezzet eline sağlık...
    İzlemeye aldım selamlar..

    YanıtlaSil
  11. kesınlıkle bızler daha ıyı yaparız hatta herseyımıze musallat olan bır yunan arkdasımız var annem kavala kurabıyesı yaptı evıne kavalaya goturduk demekkı neymıs sızın olmayan seye saldırmak nasıl hısssettırıyor dıyede gulduk

    YanıtlaSil
  12. Çok güzele benziyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Ben Edirne de yaşıyorum ve Kavala kurabiyesiyle buraya geldiğimde tanıştım. O kadar çok seviyorumki sürekli olsa yerim :) Ama bu da kilo olarak geri dönüyor bana :) Çok güzel bir kurabiye denemeyenlere tavsiye ederim hakikaten. Ben bilmeyen herkese bu kurabiyeleri hediye ediyorum herkes bilsin tatsın bu güzellikleri d eğil mi ama :)

    YanıtlaSil
  14. ada ve deniz: kesinlikle denemelisin canım =)

    sema:evet çok komik oldu ama hep öyle düşünüyorum =) iltifatın için teşekkür ederim =)

    kozmetik perisi: tadı da nefis denemelisin canım =)

    tuuba dmr: gel canım bekliyorum =) teşekkür ederim

    hayat paylaşınca güzel: teşekkür ederim

    emine öztürk: çok teşekkürler=)

    çılgın mevdoş: değil mi ama hepsi ayrı lezzetlidir =) teşekkür ederim mevdoşum =)

    semira's life and style:teşekkür ederim =)

    misket limonu hülya aydoğan:kesinlikle öyle mis gibi badem ve tereyağı

    hanife: hoşgeldin canım, mutlaka denemen gereken bir kurabiye

    grace happy: süpermiş çok güldüm =)

    ahu: mutlaka dene canım =)

    senayatilgan: kesinlikle evet herkes tatsın bu nefislikleri =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)