23 Haziran 2013 Pazar

Ankara ' da - 1 -



 Mint Yeşili Kolye başlıklı yazımda uzun bir süredir yeni bir şeyler yazmadığımı ancak bu süre zarfında olanları daha sonraki bir yazımda anlatacağımı söylemiştim. İşte o yazım bu =) 
Üzerinden biraz zaman geçtiği ve normalde not aldığım halde bu defa ihmal ettiğim için, anlatırken yanlışlarım olur veya sürç-i lisan edersem, affınıza =)
17 Mayıs - 22 Mayıs tarihleri arasında, girmem gereken bir sınav için Ankara'daydım. Aslında bu yıl blogumdaki yazılarımın arasındaki sürelerin fazla olması canımı sıksa da hayat koşturmacası, her daim rahat zamanlar sunmuyor bilgisayar başına oturmak için. Bu sınava hazırlanma dönemi, evlilik hazırlıkları, çeyiz hazırlıkları, iş arayışları zaman geçip gitti. Çok şükür ki sınav için verdiğim emek, harcadığım zaman karşılığını buldu, olumlu bir sonuç elde ettim. 
Yukarıdaki fotoğrafı  sabahın ilk saatleri otobüsümüz Ankara'ya ulaştığı zaman çekmiştim. Adana'dan çok daha düzenli, (ve doğal olarak) çok çoook daha gelişmiş ancak bir o kadar da koşturmacası bol bir şehir. Yani sürekli bir yerlere yetişmeye çalışan insanlar koştur koştur çevrenizden geçiyor, tabi ki hayatın kendisi koşturmaca zaten, ancak bunu Adana'da bu denli hissetmiyorsunuz. 
Aşağıdaki fotoğrafta ise kaldığımız evin penceresinden görünen harika manzara yer alıyor, ki 19 Mayıs günü gecesinde, güzelliği bir kat daha artmıştı.


Sınav öncesi en önemli şey, sınav yerim olan okulu bulmaktı. Adres biraz karışık gibi gelse de sonrasında oldukça kolay ve merkezi bir yerde olduğunu gördük. Okul yerini de öğrendiğimize göre artık stres atmak için biraz gezebilirdik. Gezdiğim yerleri fotoğraflarken ilk defa garip bir de olay yaşadım, aşağıdaki kareyi çekerken fotoğrafta gördüğünüz ,yüzünü sansürlediğim kişi ve yanındaki görevli, fotoğraf çektiğimi anlayınca birden ardımdan seslenmeye başladı. "Bayaaan ! Bayaaan!" döndük baktık "Bizim mi fotoğrafımızı çektiniz?" diye sordular. "Haydaaaa, hayran olduğum bir sanatçısınız da sizi fotoğrafladım sanki" dedim içimden. "Hayır " dedim. İşin tuhaf yanı, minyon biriyim ve bu fotoğrafı çekebilmek için makinayı yukarı kaldırıp zoom özelliğini kullandım ki aceleyle çektim ayrıca. Öyle yukarıya doğru tutarken makinayı, nasıl olur da onları çektiğimi düşündüler anlamadım.


Böyle gezerken, çeyizlik alış veriş için çok uygun, Moda Çarşısı adında bir yer varmış, tabi görmeden olur mu hemen girdik içeriye.


Neler yoktu ki neler... Tüm dükkanlara bakacak olsanız kesinlikle akşama dek çıkamazsınız.


Çeşit çeşit, güzelliklere bakar mısınız.


Aslında daha ayrıntılı, açıklayıcı adresler ile vermek isterdim bilgileri, fotoğrafları ancak dediğim gibi üzerinden zaman geçti, aah ah bir de not almadım ki bir kenara =(


Efendim daha Ankara'da iken daha başka nereleri gezdim; Kentpark, Ankamall, And Çarşısı, Cepa,  Bauhaus... And Çarşısı'na gelinliklere bakmak için girmiştik, denemeyi düşünmüyordum açıkçası, ancak bir tane gelinlik gözüme hoş görününce denemeye karar verdim ve ilk kez bir gelinlik giymiş oldum. Hep anlatırlardı çok farklı bir duygu diye. Gerçekten de öyleymiş, ilk denediğim gelinlik olduğu için mi bilmem ama halen aklımda, gözümün önünde o gelinlik var. Sizin de aklınızda olsun Ankara'da bulunursanız gelinlik de arıyorsanız bir uğrayın, bakın derim.


O kadar çok fotoğraf çektim ki, araçta seyir halinde dahi fotoğraf makinam elimde, sürekli sağa sola bakıyorum bir şeyler kaçırmamak için. 


Tüm bunların dışında da bir çok yer gördüm çok çok fotoğraf çektim, ancak hepsi bu yazıya sığmayacak, o nedenle 3 bölümde yazmaya karar verdim. 2. bölümde hoş bir görenekten, Ankara'nın güzel bir köyünden, 3. bölümde ise gitmenizi önereceğim bir yer ve misafirlikte tattığım sizin için de tarifini aldığım nefis mi nefissss bir tatlıdan bahsedeceğim. Beklerim =)


4 yorum :

  1. ımmmm çok özledim ama ben Ankarayı...:))
    Geçen hafta biz de ordaydık daha çok kızılay ve Oran Panora daydık.. Biraz dinlenelim evde yine şöyle bir gezmek istiyoruz..:))
    Selamlarla...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sürem kısıtlıydı, daha cok gezmek ıstıyordum, sız benım yerıme gezersınız artık canım =)

      Sil
  2. Benim memleketim Ankaram, biraz sıkıcıdır ama olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım bence hiç sıkıcı değildi haksızlık etme bu güzel şehre =)

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)