3 Haziran 2013 Pazartesi

Tarsus'ta Kahvaltı


4- 5 gündür Tarsus'taydım, yeğenimi Ela kuzucuğumu bol bol sevdim, hasret giderdim. Pazar günü de gerçekten çok beğendiğim yeni bir mekanı, ağabeyim ve yengem sayesinde keşfetmiş oldum. Bu güzellikten siz de habersiz kalmayın istediğim için bol bol fotoğraf çekmeye çalıştım. Tarsus'a gittiğimizde veya yaylamıza çıkacağımız kimi zamanlarda birçok defa önünden geçtiğimiz bir yermiş meğerse. Bakmakla, görmek arasındaki farkı böylelikle bir kez daha yaşamış oldum =) 
Eğer gitmeyi düşünürseniz mekan, Tarsus Şelalesi'nin karşı çaprazında " Şelale Otağı " adı ile bulabilirsiniz.
Geniş, yemyeşil bir bahçe içerisinde dilerseniz dışarıdaki açık - kapalı  masalara dilerseniz iç kısımdaki masalara oturabilirsiniz.  "Ben masada yemek yemeyi sevmem"  veya  "Biraz otantik olsun"  ya da  "Otağa yakışır, şöyle yerde bağdaş kura kura oturalım" derseniz ona göre de köşesi mevcut. 


Bahçe  içerisinde çeşitli hayvanlar da var ve çocuklar bunları görmeye bayılıyor. Tavus kuşu, keklik, tavşan, kaz ... Aileler kahvaltılarını yapıp çaylarını yudumlarken, çocuklar da çimenlerde koşup, top oynuyor. Yani aileler için gerçekten çok uygun bir yer. Bir an için kendimi tatile çıkmış ve başka bir mekana gelmiş gibi hissettim, stres atmak açısından iyi geldi bu güzel kahvaltı.


Biz içeride yer alan masalara oturmayı tercih ettik, pazar gününe göre erken bir saatti gittiğimizde ve o yüzden boş masaları çekebildim. Ancak saat ilerledikçe çevreyi boş bir şekilde fotoğraflamak epey zorlaştı.


Ve gelelim asıl önemli noktaya, bu kadar bahsettiğim mekanın kahvaltısı nasıldı? Buyurun efendim aşağıdaki fotoğraflardan nasıl olduğunu az çok anlayabilirsiniz sanırım =)


Masada en çok beğendiğim durum,  tabakların güneşi/çiçeği andırır biçimde yerleştirilmesi oldu. Yeşil zeytin benim kahvaltıda en sevdiğim lezzetlerdendir ki bu yüzden kolay kolay beğenmem, annemle bu konuda oldukça sorun yaşamışızdır =) - Anneciğim kızma, ama buradaki yeşil zeytin gerçekten lezzetliydi. -


Kahvaltının yanında normalde sıkma da geliyormuş, fakat bilmiyorduk ve bir kaç sıkma ve gözleme daha sipariş etmiştik yanında .Ardından kahvaltı gelince "Eyvah nasıl bitireceğiz" dedik, ki zaten hepsini bitiremedik. Tek bildiğim tıka basa doyduğumdu =)


Patlıcan ve patates kızarması da üzerinde sarımsaklı yoğurdu ile tam da benim masadaki sınırlarıma dahil olmuştu, kurda kuzu emanet etmişlerdi yani =)))


Mis gibi ekmekler ve sıkmalar ...


En çok hoşnut olduğumuz noktalardan biri de çayı, dilediğinizde çaydanlıkla getirip koyuyorlar masanızın yanına, çayınız bittikçe evinizdeymişcesine doldurup doldurup içebiliyorsunuz, sürekli garsonu çağırma derdiniz yok. Bu arada gözleme ve diğer sıkmalar da kareye dahil olmuş, alla allaaa nasıl olmuş ki =)


Gözlemeler veya sıkmaları dilediğiniz iç malzeme ile hazırlıyorlar, sorun sayıyorlar peynir çeşitlerini, seçin beğenin =)


Yukarıdaki fotoğrafta sağda görünen köşe bağdaş kurup oturmak isteyenler için, bahsetmiştim. Böyle küçük göründüğüne bakmayın, kalabalık bir aile vardı, fırsat bulunca hemen fotoğrafladım.


Bahçeyi süsleyen çok hoş ayrıntılar da vardı. Daha önceleri mekanın sahipleri bahçede çeşitli sebzeler de yetiştiriyorlarmış, ancak şu an devam etmiyorlar anladığım kadarıyla. Ben yine de marul, domates vs gördüm kenarda köşede. 


Bu arada dilerseniz böyle hazırlanmış salçalar, yapraklar, zeytinler de satıyorlar bir köşede.


İşte böyleeee, güzel bir kahvaltı isterseniz, işten güçten, koşturmacadan imkan bulursanız, gidin ve kendinizi şımartın, mutlu olun, tavsiye ederim =)

Şelale Otağı Aile Çay Bahçesi - Sıkma- Gözleme & Köy Kahvaltısı 
Kemal Paşa Mah. 25135 sk No: 8/A Tarsus Şelale Karşısı TARSUS 
0324 613 35 55 
-----
Not: Mekan bir süre sonra 100 metre kadar bir mesafede yan tarafa taşınacakmış ki hemen olmaz sanırım bu durum. Eğer gidip de çevrede göremezseniz bir kaç metre ilerilere de bakın.


10 yorum :

  1. Bu tarz mekanlar bulmak zor gerçekten, her şey çok güzel görünüyor, ilk fırsatta denemek lazım ;)

    YanıtlaSil
  2. funda ceyhan: evet yakın çevredeki mekan tavsiyesi yazılarını çok seviyorum, bilgi sahibi oluyor insan, o nedenle ben de paylaşmak istedim =)

    YanıtlaSil
  3. ewt çok güzel gözüküyor bayıldım peki fiyatları biliyormusunuz

    YanıtlaSil
  4. herşey harika gözüküyor peki fiyatlar nedir acaba

    YanıtlaSil
  5. hande yorguner: açıkçası ne kadar hesap ödendi bilgim yok,bunu sormayı unutmuşum. ancak kasadaki görevlilerin kişi başı 15 tl gibi bir fiyattan bahsettiklerini duymuştum, doğru mu bu bilgi bilmiyorum =(

    YanıtlaSil
  6. Adanalı biri olarak Tarsus hemen ilgimi çekti en kısa zamanda denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  7. çıtır: kesinlikle canım denemelisin

    YanıtlaSil
  8. Size verdiğimiz hizmetten onur duyar tekrar kahvaltı masamıza bekleriz.İlginizden dolayı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. fiyatlari ogrenmek isterim

    YanıtlaSil
  10. Mekanın dekorasyon ve kıl çadır kamelyalarını biz yapmıştık. Çok özel ve doyurucu bir mekan kesinlikle. :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)