20 Temmuz 2013 Cumartesi

Keçe Oyuncak Bebek


Yayın başlığı kısmında oyuncak bebek yazınca; çocukluğum ve o zamanki oyuncaklarım aklıma geldi. Ki o, oyuncaklarım şimdi dahi tertemiz ve gayet iyi durumdalar.Böyle söyleyince kulağa hoş gelen bu durum aslında çocukken oyuncaklarımı pek paylaşmayışımdan, genelde de yalnız kaldığımda onlarla oynamayı tercih etmemdendi =) Ha ha ha =) yıllar sonra bir itirafta bulunmuş oldum. Bu özelliğim halen devam ediyor sanırım, yani eşyalarımın başkalarının deyişiyle "kıymetli" olması. Aslında konu kıymetli olması değil, benim biraz titiz, düzen düşkünü, kendime özgü kuralcı bir yapım olmasıyla alakalı.
 Çocukluğuma dair çok isteyip de o zamanki imkanların yetersizliği dolayısı ile edinemediğim 2 oyuncak vardır hayalimde ve halen şöyle dememe sebeptirler "Bir gün alacağım" .
Bir tanesi, yıllar önce yeni yeni çıkmaya başlayan Barbie bebekler için yapılmış Barbie evi ve büyük porselen bir bebek.
Ancak porselen bebek aşkım daha fazla olmalı ki bu hasretimi, mini minnacık avuç içi kadar bir porselen bebek alarak gidermeye çalışmıştım.
Bu konu böyle uzar gider ben asıl konuya döneyim =) Bildiğiniz gibi keçeden bir çok çalışmam oldu ancak ilk defa bir oyuncak bebek yaptım. Bu nedenle de hatalarım oldukça fazla. Özellikle de keçelerde kullanılan ve benim de çok sevdiğim dış dikiş, fotoğraflardan da göreceğiniz üzere böyle büyük boyutlardaki bir çalışma için pek simetrik olmadı. Peki bu oyuncak bebeği kimin için yaptım? Tabi ki yeğenim Ela kuzucuğum için =)


Henüz hazırlanma aşamasında, yalnızca bebeğin saç kısmını yaparken dahi kuzucuğumun; "Bebeeee" şeklindeki sevincinden dolayı da yapımını bitirmek için biraz acele ettiğim ve bunun da olumsuz etkilerinin olduğu bir gerçek.


Kuzucuk, oyuncak bebekleri kucaklamayı çok seviyor ancak genellikle çok ağır oluyorlar. Bu bebek işte tam da bu yönden oldukça iyi bir çözüm olacak bence. Çünkü kucaklayabilinecek kadar büyük ancak elyaf dolgulu olduğu için de gerçekten çok hafif. Tamamlanmış halini henüz görmedi Elacığım ve gördüğü zamanki ilk tepkisi ise eminim tüm yorgunluğumu unutmamı sağlayacak.

NOT:  Keçeden el yapımı çanta hediye ettiğim çekilişe katılmak isterseniz , sağdaki fotoğraftan aradığınız çekilişin ayrıntılarına ulaşabilirsiniz.

7 yorum :

  1. Bloğunuzu çok beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
    http://lezzettaneleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. İlk keçeden bebek denemesi için çok güzel olmuş arkadaşım. Büyük çalışmalarda içten düz dikiş çalışıp, ince detaylarda dış dikiş kullanmak daha mı iyi olur acaba? Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sanırım bundan sonra öyle yapmalı =) teşekkür ederim

      Sil
  3. Kuzu icin muthis bir hediye olmus. Yumusacik, hic ayrilmaz ondan eminim..eelerine saglik

    YanıtlaSil
  4. ben de böyle şeyler yapmak istiyorum aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavaş yavaş başlayın öyleyse, ilk zamanlar oldukça zorlanıyorsunuz ancak daha sonra deneme yanılma yolu ile öğreniyorsunuz biraz da araştırmak incelemek gerek elbette :)

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)