12 Ağustos 2013 Pazartesi

Terzilik Deneyi


Terziliğin de deneyi mi olurmuş dediğinizi duyar gibiyim, ama dikmeye çalıştığım bu minik elbiseyi ancak bu şekilde karşınıza çıkarabilirdim. O kadar çok kusuru var ki... O kadar çok zorlandım ki... 
Elbiseyi; kuzucuğum, yeğenim için diktim, bayramda da yaylamızdaydık, fotoğrafları da orada çekince tam olarak istediğim sonucu elde edemedim. 


Yaylaya gitmemize 2- 3 gün kala, el işi, hobi dolabımdaki malzemelere bakarken az bir miktar kumaşa gözüm ilişti. Sonra birden "Bayram geliyor, çocukken bayramlık alındığında ne de çok sevinirdik, kuzucuğuma bayramlık almaktansa kendi ellerimle hazırlayayım." diye düşündüm. Aldım kumaşı elime, elbisenin bitmiş halini canlandırdım gözümde. Ama tabi ki sonuç , canlandırdığım hayalden çooook farklı oldu. Daha önce dikiş makinesinde herhangi bir şey dikmişliğim yoktu, kalıp çıkarıp kumaştan biçmişliğim de yoktu. İlk fotoğrafta gördüğünüz kalıbı ise bir t-shirtten baz alarak çıkardım. İşe koyulmadan önce "Hemen keserim, makine ile de çabucak dikerim." şeklinde düşünmüştüm ancak, kesim değil de dikim konusunda epey bir sorun yaşadım.
Öyle hemen dikerim diyince her şey sarpa sarıyormuş, dikişler bir sağa bir sola kayıyor, hatta kumaşı teğet geçerek yoluna devam edebiliyormuş =) 
En çok zamanımı alan şey ise makineyi dikim için hazırlamak oldu aslında. Çünkü ipi kendi kafama göre iğnesine takınca bir saniyede biten bir makara ve arkasında iplik yumağı oluşan bir kumaş elde ettim =) Sonrasında kullanma kılavuzuna baka baka yoluma devam ettim. Üst kısımdan gelen ip problemini çözmüştüm ve "Aaa ne de güzel diktim, başardım sanırım bu işi." derkeeen, bir de ne göreyim, meğerse alt kısımdan gelen ip bitmiş, yani mekikten. Bu arada dikişe dair terimsel kelimeleri de az az öğrendim kılavuz sayesinde =) 


"Haydaaa mekiği nasıl saracağım şimdi?" derken; tedbirli, canım annemin daha önce bir kenarda sarıp hazırladığı mekiği buldum da kurtuldum =) 
"E peki o hazır mekikteki ipliğin rengi uydu mu?" diyecek olursanız, dert değil çünkü tüm elbiseyi beyaz iplikle diktim =) Evet evet biliyorum yeşil elbise beyaz iplikle dikilir mi, dikilmez elbet ama ne yapalım ilk çalışmada böyle hatalar ya da tavizler olabilir, yani olsun değil mi =)
Aah ah bir de elbisenin neresini önce neresini sonra dikmem gerektiğini bilseydim, kendi kafama göre yol alınca o konuda da çok sorun yaşadım. Pilelerini ayarlayamadım, kemerini yerleştiremedim vs vs vs.
Fermuar kısmına gelince de uygun renkte bir tane bulamadım, ben de düğme dikmeye karar verdim ama o noktada da ilik yapmasını bilmiyordum. Biraz nette gezinip araştırdıktan sonra da yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi bir ilik çözümü buldum. En güzeli de büyük bir düğme dikmek olur şeklinde karar verince bu defa da düğme arayışım başladı. O da olumsuz sonuçlanınca, bu kez de uygun bulduğum boyuttaki düğmeyi kemerdeki kumaşla kaplayıp bütünlüğü tamamlamaya çalıştım.
Eğri de olsa, iplikleri uyumsuz da olsa, minik prensesin elbiseyi aldığı zamanki sevinci her şeyi unutturdu, her şeye değdi açıkçası. 

12 yorum :

  1. ilk deneyim için hiç de fena görünmüyor.. ellerine sağlık mekilacığım... ufaklığın sevinci eminim her şeye değmiştir.. yaylada olmayı ben de çok özledim.. namruna selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o sevinç her şeye değer , yalansız saf bir mutluluk , selamların ulaştı canım benim =)

      Sil
  2. Vallahi hemen söyliyim böyle zor bir projryi öncelikle cesaret edip yapmanız muhteşem.. Onun haricinde hiçç hatası filan görünmüyor gerçekten çok güzel olmuş.. Pile olayı ne zordur vallahi bravo diyorum..:))
    Çok çok selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim canım =)

      Sil
  3. eğer bilmeden bu elbiseyi diktiysen biraz çalışmayla hayallerindeki gelinliği bile dikebilirsin mekilacım.. son derece güzel olmuş, güle güle giysin minik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerde bende o kadar beceri canım benim =) evet hiç bir bilgim olmadan okuyup gözlem yaparak biraz da kafama göre davranarak diktim bu elbiseyi ama gelinlik zor iş olur =)

      Sil
  4. çok beğendim mekilam nasıl güzel yapmışssın hiç kendine haksızlık etme ve bu işin üztüne düş derim gerçekten çok beğendim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzelim, bakalım kendi evimde dikiş makinem olursa belki ileride bebeğime dikerim böyle şeyler =)

      Sil
  5. Benimde hedefimde dikiş dikmeyi öğrenmek var dolayısıyla yazının başlığını görünce atladım hemen...Hem çok güzel ve keyifli bir blog buldum hemde ben elbiseyi çok beğendim, hiç hata falanda göremiyorum diye yazayım dedim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ben blogunuzu daha önceden keşfetmiştim sizin de beni bulmanız bu sayede çok güzel oldu =) hoş geldiniz

      Sil
  6. yine de gayet iyi olmuş bence, eline sağlık:)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)