12 Eylül 2013 Perşembe

D.I.Y : Dekoratif Harfler

 
İkinci bir d.i.y projesi ile merhaba . Dekorasyona dair bir çok fotoğrafta; kitaplıkta, konsolda, yemek masasında ... vs güzel bir yer edinmiş dev boyuttaki harfler pek bir ilgimi çeker olmuştu son zamanlarda. Nereden bulunur, nereden alınır diye düşünürken, "nasıl yapabilirim acaba" diyerek elimdeki malzemeleri karıştırmaya başladım. Karikatür karakteri Fırat'ın da dediği gibi "Bişiy yaparım ben bunla ki" diyip kenara koyduğum, sessizce zamanını bekleyen tabaka köpük ilişti gözüme. Birden hayallere daldım, ki şu aralar pek bir hayal kurar oldum, henüz bulamadığımız evin nasıl görüneceği, neyi nereye koyacağım ve tabi ki de, yapmayı düşündüğüm dekoratif dev harfleri nasıl yerleştireceğimi de eklemek gerek bunlara =)

 
Yapımı tahmin ettiğim kadar kolay oldu mu harflerin ? Hayır =( Çizim değil, kesim değil ancak keçe ile kaplama aşaması kalın tabaka keçe kullanmak zorunda kaldığım için çok zorlu oldu. Ancak sizin elinizde ince tabaka keçe varsa onu kullanmanızı tavsiye ederim. Keçe dışında başka şeyler kullanılamaz mı? Tabi ki yaratıcılıkta sınır yoktur; mesela boncuklar yapıştırabilirsiniz, kumaş veya renkli kağıtlardan da yararlanabilirsiniz. Gerekli malzemeler yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi, kalem kareli kağıt(harf boyutlarını ayarlamak daha kolay oluyor), toplu iğne veya raptiye, cetvel, maket bıçağı, makas, silikon tabancası veya yapıştırıcı bir ürün, keçe ya da kullanmayı tercih ettiğiniz malzeme.
Harf boyutlarını belirleyip çizdikten sonra fotoğraftaki gibi yerleştirip iğnelerle tutturdum, maket bıçağı ile kesim aşamasında çok dikkatli olmanız gerekiyor, pasta dilimler gibi bıçağı dik tutup kısa kesiklerle çıkarmalısınız kalıbı, yoksa ya köpük dağılır veya elinizi kesebilirsiniz. Aman dikkat !
 
 
Sonuç olarak, kenarları tamamen düzgün olmama ihtimali yüksek, şu şekilde harfler elde edeceksiniz. Ancak merak etmeyin keçe ile kaplandığında kenarlardaki kötü görüntü sorun yaratmıyor. Fakat keçeyi kalın seçmem B harfinin oval kısımlarını kaplamada oldukça zorlanmama neden oldu  =(
Aşağıda da göreceğiniz gibi harfler dengede durmasına rağmen ben yine de ayak kısımlarına küçük keçe parçaları yerleştirerek denge olayını kesinleştirmek istedim, siz böyle tercih etmeye de bilirsiniz. Ben de ayak ekleyeyim derseniz o zaman kalın tabaka keçe ayak için daha doğru bir karar olur. 
Harf boyutları ise şöyleydi; yükseklik 24 cm, genişlik 21 cm.
 
 
Bir gelin adayı olarak , nişanlımın adı ve kendi adımın baş harfleri kaçınılmaz olarak yapacağım çalışmaydı. Ve işte sonuç ...
Yanına bir de kalp ekledim, ancak onu kullanma konusunda emin değilim, beklediğim kadar hoş olmadı sanırım. Bakalım evi yerleştirirken son kararı veririm, o zaman da güzel fotoğraflar çekip ev dekorasyonumu da sizlerle paylaşabilirim.
Görüşmek üzere...

16 yorum :

  1. çok güzel olmuş elinize sağlık :) ben çoook beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok mutlu oldum yorumunla canım

      Sil
  2. ellerine sağlık canım , çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim tatlım =)

      Sil
  3. harflerde cok guzel, kalp te çok guzel olmuş :) bende bu köpükleri hep saklarım. iyi fikir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman köpükler ortaya çıksın ve kullanılsın, tez zamanda haber salın =)

      Sil
  4. hoş bir çalışma olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Köpüğü keserken eski bir bıçağı ısıtarak çalışmak daha kolay olluyor. Dağılma olmuyor o zaman.....Ellerine sağlık bu arada bu harfler çok şık olmuşlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uvvvvvv bunu bilmiyordum süper oldu öğrendiğim bir dahaki köpük çalışmasında öyle yaparım teşekkürler

      Sil
  6. aaaane kadar cici olmusss :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum da çok cici olmuş, teşekkür ederim =)

      Sil
  7. şahane olmuş sevgili mekila.kalın keçe zorlamış seni ama sonuca değmiş.ellerine sağlık.bu arda kalp kalırsa da güzel olacak.kolaylıklar diliyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, kalp figürünü beğenenler var o zaman kullanma ihtimalim yükseldi =)

      Sil
  8. merhaba, köpüğü keserken bıçağı ısıtıp öyle kesin tereyağ kesmekten daha kolay oluyor. sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyeniz için teşekkür ederim, bu yazıyı okuyan arkadaşlar için de aydınlatıcı bir yönlendirme olacaktır.

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)