6 Ekim 2013 Pazar

Mum Değerlendirme

 
Eylül ayında dahi yazdan kalma günler yaşatan Adana'ya sonunda Ekim ayı ile soğuklar birden geldi. Hoş geldi, ama ben pek sevemiyorum bu havaları. Çünkü yazları bir o kadar nemli olan Adana sıcakları insanı yağmur altında kalmışçasına terletirken, şu an havadaki nemsiz, kurak esen rüzgar, her 5 dakikada bir nemlendirici krem kullanmama neden oluyor. Kimisi cildinin yağlı olduğundan yakınır kimi de işte benim gibi kuru olmasından. Mevsime göre bu özelliğimden bazen şikayet ediyor bazen de memnun oluyorum. Yazları avantajlıyım, ancak şu sıralar kurak havalarda aşırı sinir bozucu olabiliyor.
Tabi bir de üşüme hali var ki, bunun için neredeyse koleksiyon yapacak kadar çok patiğim ve  "Kışın battaniyesiz uyuyamaaaaaam!" diyecek kadar  katı bir kuralım var. Aslında bu yalnızca kışa özgü bir durum değil, baharda veya yazın hafif bir esinti dahi olsa üzerimi örtmeden uykuya dalamam =) 
İşte bu nedenlerden dolayı çeyiz hazırlıklarım sürerken, gözümde şu an en kıymetli parçalar battaniyelerim ve patiklerim, aman diyorum, aman onları unutmayalım eksik olmasınlar =)
 
 
Daha önce de söylemiştim bunca koşturmacanın içinde yine duramıyor ve aklıma gelen projeleri hemen hazırlamaya koyuluyorum. Benim gibi nişanlım da kokulu mumları çok sever. Hem rengini hem de kokusunu çok beğendiğim dev bir mumumuz vardı , tamamen bitmediği için atamıyor ama yakıp kullandığımız için de eskimiş görüntüsü rahatsız ediyordu. Bilirsiniz, annelerimiz bizler için minik harçlıklarla, kimi zaman babamızdan kimi zaman ev ahalisinden gizli gizli biriktirdikleri ile yıllarca neler hazırlamıştır. İşte o gizli hazineleri de ne köşelere saklamıştır. Yaptıkları bu derin çalışmaların sonunda işe yarayacağı gün gelince de çıkıverir ortaya ganimetler. Tabi ganimetler çıkarken yanında " Bununla bişi yapılır ki =) " malzemeleri de çıkıyor. İşte o an eski mumu eritip içine koyabileceğim cam kapları da bulunca, tamamdır dedim =)
Eski mumu eritmek için, çikolataları da eritme amaçlı kullanılan benmari yönteminden yararlandım. Yani yukarıdaki fotoğrafta da göründüğü şekilde metal bir kaba, mumları koydum. Bu kabı da orta ateşteki sıcak su tenceresine batırdım. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, mum bulunan kabın , tencere tabanı ile direk temas etmemesi, su üzerinde yüzdürülmesi gerektiği.

 
Eritme aşamasından önce (veya size yardım eden birisi varsa eritme aşamasında da olur tabi ki) mumları dökeceğimiz yeni kapların ağız kısmına, fitillerin, merkezde dik şekilde durmasına yardımcı olması için kürdan, çubuk vb malzemelerden bir askılık yapıyoruz. Ben mumları dekoratif amaçlı kullanacağım için gerçek fitil almadım, yerine kalın, aynı görünümde bir ip tercih ettim.

 
İpler hazır olduktan sonra erittiğimiz mumu kaplara eşit şekilde paylaştırıyoruz. Yaklaşık 1 saat içinde (ki bu süre ortam sıcaklığına veya tercih ettiğiniz mumun özelliğine göre de değişecektir) tamamen donmuş olan mumların, sırada cam kaplarını süsleme aşaması vardı.

 
Ben vintage tarzını sevdiğim için bu şekilde, kırnap ipi, eski anahtar türü malzemeler tercih ettim, siz dilediğiniz şekilde, hayal gücünüzle, daha hoşunuza gidecek süslemeler yapabilirsiniz. Denemeyi düşünenlere kolay gelsin =)

23 yorum :

  1. Her şeye mana yükleyen ben, anahtarın bir manası olup olmadığını düşündüm bir an...Emeğine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biraz düşüncelere daldırıyor beni de bu tarz eski eşyalar

      Sil
  2. Çok şık olmuş iyi ki yapmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ebrucuğum.

      Sil
  3. mekilam mumlarına hayran kaldım.çook güzel.bugünlerde benimde mum procem var bekleyen ama elim değmiyor bir türlü.güle güle kullan.soğuk ve kuru cilt konusunda çok ortak yönümüz var.ahh sevmiyorum kışı sevmiyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum, sonbaharı renk cümbüşünü severim ama kışın soğuğu olmasa daha iyi olurdu =) yoksa yağmur veya kar ile sorunum yok =)

      Sil
  4. Çok iyi yapmışsın ne güzel değerlenmiş mumlar çokda şık olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim tatlım, böyle beğenildiğine göre gönül rahatlığı ile kullanabilirim artık =)

      Sil
  5. TABRIK EDERIM TEBRIKKK :d
    COKAMA COK HOSBIIR CALISMA OLMUS BAYILDIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ama çok teşekkür ederim güzelim =)

      Sil
  6. Çok orjinal olmuş
    o doğal rafya yapılan işi nerden nereye taşıyor
    daha bi anlam kazandırıyor sanki,
    ellerine sağlık
    ben değerlendirme diye buna derim

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım =)

      Sil
  7. benim gibi keçe hastası biriyle tanışmak güzel oldu artık takipçinizim bende beklerim pinarinhayalevi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin canım, ben de çok mutlu oldum =)

      Sil
  8. http://orgu-ve-dantel-ornekleri.blogspot.com/2013/09/gelin-damat-kadehi.html

    sizin blogunuza ait yazı izinsiz kullanılıyor.Lütfen Google'a bu kişiyi ve blogunu şikayet eder misiniz?Telif hakkınızın ihtlali söz konusu çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Deniz hanım, sanırım otomatik olarak kayıtları alan bir blog yapmışlar ancak bilgilendirmeniz için teşekkür ederim gerekeni yapacağım. Duyarlılığınız için de ayrıca yeniden teşekkür ederim

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim. Pek çok insanın emeğine haksızlık yapılıyor. Bu blogun sahibi uyarmaya çalıştım ama benim uyarılarımı dikkate almadı.

      Sil
    3. Ben de uyarmaya çalışacağım, şayet olumlu yönde bir adım göremezsem Google blogger kişi hesapları üzerinden kişiyi şikayet edeceğim. Sanırım bu durumda o blog kapatılacaktır veya uyarı alabilir yahut çalıntı yayını silinebilir. Bakalım zaman gösterecek sonuçları.

      Sil
    4. Umarım uyarınızı dikkate alır.

      Sil
  9. Baktım baktım baktım, sonunda ne göreceğim diye merakla bekledim, okudum ve gördüm...
    :) çok hoşuma gitti, biz de Kübranazla evde mum eritip yeniden şekil vermiştik ama iplerini parmağımızla itmiştik içine, haha... Diyorum zaten ben de pratik zekadan eser yok diye:) ipi çubuğa bağlamak çok iyi fikirmiş.
    Patik ve battaniye hatta bunlara ek olarak örgü uzun bir hırka benim de vazgeçilmezlerim. Yazın bile üstümü örtmeden yatamıyorum ve yılın 12 ayı patikler ayağımda...
    galiba ben üşümekten çoooook korkuyorum, ilginç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki yalnız değilmişim patik battaniye konusunda :D

      Sil
  10. Çok beğendim, en kısa zamanda kullanmadığım bardaklarla bende deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ayrıca çok da eğlenceliiii :D ben de yenilerini düşünüyorum, bardakları saklasam mı ki kendimi tutamam diye düşünüyorum da :D

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)