8 Nisan 2014 Salı

Buzdolabının Dondurucusuna

Bazen kendimi uzaklara dalıp gitmişken buluyorum. Genelde düşündüğüm hep aynı şey oluyor. Büyümüş olmak...
Çocukken akrabalarımızdan birilerinin düğününe gittiğimde, evlenen insanları belli bir yaş sınırına gelmiş, hatta yaşlanmış gibi değerlendirirdim. Şimdiyse kendimi halen çocuk gibi hissetsem de "Ben evlendim mi yani, o kadar da büyüdüm mü, o kadar yaşlandım mı " diyorum. Ama sanırım bunun yaşla vs alakası yok, çocukluktan kalma, evlilik olgusuna bakış açımla alakalı sanırım (burada yazar aslında, kendisine genç olduğunu düşündürecek telkinde bulunmakta) =)
Baba ocağındayken de oldukça ilgiliydim ev işleri ile ama; nasıl desem, her şeyi ile sizin yönetiminizde olan bir düzen, bir ev. Kimsenin yardım etmeyeceği, siz yapmazsanız kimsenin gelip yapmayacağı işler. Kısacası sorumlulukların artması ve bir yandan da zamanın hızlı geçmekte olduğunu fark etmek biraz ürkütüyor insanı. Ancak, sevdiğin insana kavuşmuş olmak, onunla bir çatı altında bulunmak, aynı yastığa baş koymak tüm bunları bir tebessüme dönüştürüp; savuruyor, kovuyor, endişeleri, korkuları, düşünceleri.
İşte böyle ruh halleri, duyguları içerisinde devam ediyorum yuvamı çekip çevirmeye. Evlenmeden önce, anne mutfağında öğrendiklerimi şimdi kendi mutfağımda uyguluyorum. 


Eşim de ben de gerek pilavlarda, gerekse bazı yemeklerde, içerisinde nohut yer almasını çok severiz. Her daim de nohutu haşlamak zahmetli olacağı için, fazla miktarda haşlayıp fotoğrafta gördüğünüz gibi minik paketler halinde dondurucuya atıyorum. Nohutu haşlanıp soğuduktan sonra buzdolabı poşetine bir yemeğe yetecek kadar koyduktan sonra ağzını düğümleyip kalan üst kısımdaki boşluğa yeniden aynı ölçüde ilave edip onun da ağzını bağlıyorum. Fazlalık kalan poşetin uç kısmını kesip, paketleri buzdolabının dondurucusuna yolluyorum =)
Kullanmak istediğim zaman da alttaki paketin düğüm kısmına zarar vermeyecek şekilde üst bölümü kesip alıyorum. Yemeğe veya pilava ,başlangıçta eklediğinizde pişim süresince nohutlar da çözünüp dahil oluyor. Yani önceden çıkarıp çözülmesini beklemenize gerek yok çünkü haşlanmış durumda zaten. Bu bizim kadar çok nohut seven ve tüketen kişiler için oldukça pratik bir yöntem. Aynı oranda dayanıklılığı olan daha bir çok baklagile, sebzeye de bunu uygulayabilirsiniz bence.


Bu fotoğraf da yine eşim ve benim bayıla bayıla yediğimiz, oldukça çok sevdiğimiz ıspanaklı gül böreklerimiz. Kimi zaman kahvaltıda kimi zaman da akşam keyif çayı yanında;  "Ispanaklı börek olsaydı şimdi ne güzel olurdu" veya "Ayy canım ıspanaklı börek istedi" dediğimiz anlarda süper yetişen bir kurtarıcı oldu bizim için =) Pazara gittiğimizde ıspanak, markete gittiğimizde de yufka aldığımız zaman, hemen ıspanaklı harcı pişirip iç sosunu da hazırlayıp (sostan üzerine de sürmek gerek) yapıyorum börekleri. Öncelikle altına yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizip o şekilde donduruyorum ki biçimleri bozulmasın, açılmasınlar. Donduktan sonra da hızlı bir şekilde buzdolabı poşetine koyup yerleştiriyorum dondurucuya. Pişirmek istediğim zaman ise dondurucudan çıkardığım an fırını fişe takıp o önceden ısınırken, börekler de biraz çözünmüş oluyor. Sonrasında da fırın niteliğine bağlı olarak yarım saat kadar süre içinde pişiyor, biz de afiyetle yiyoruz =) 


Bu kurabiyelerin ise buzdolabı dondurucusu ile alakası yok =) Geçtiğimiz hafta içerisinde, en çok okunan tariflerimden biri olan Susamlı Simit Kurabiye 'yi çok sevdiğim çörek otu ile de yapınca fotoğraflayıp paylaşmak istedim. Benim gibi, çörek otunu çok seveniniz varsa bu şekilde de oldukça lezzetli oluyor kurabiyeler, tavsiye ederim =)

4 yorum :

  1. Ellerinize sağlık, yeni gelin olunca mutfağa alışma dönemi olur ama maşaallah size yılların ev hanımı gibi her şey gelir olmuş elinizden... Eşinize ve size mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hülya hanım :)

      Sil
  2. Dondurucu olmasa ne yaparım bilmem ağzına kadar dolu her daim :)

    YanıtlaSil
  3. Nohut gibi baklagilleri ben de yaparım aynı şekilde ama börek işini ilk defa duydum , çok zekice...
    Annem de geliyor bu hafta sonu , oturtur börek yaptırırım kıh kıh kıh :D

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)