26 Mayıs 2014 Pazartesi

Adana'da Patlıcan Kebabı


Anne tarafım Gaziantepli, baba tarafım ise Tarsuslu, ben doğma büyüme Adana'dayım =) Her yörenin lezzeti kendi halkına göre en güzelidir. Ama bence, söz Adana ve Gaziantep' e gelince biter.  Şayet bu iki nefis yemek kültürünün bir araya geldiği bir ortamda doğmasaydım, belki de bu lezzetlerden bi haber olacaktım der, şanslı olduğumu düşünür, sevinirim kimi zaman. Hatta bu şansımı bazen çok mu abartıyorum derim, ancak diğer yörelerde yediğim farklı yemekler ile sonuç olarak hiç de abartmadığım kanısına varırım =)  Salçası, yağı, tuzu, biberi vs az, soğansız veya sarımsaksız yemekler bana göre değil. Bir yemek neyi gerektiriyorsa onu içermeli mutlaka. Mesela lahmacun, benim ennn sevdiğim yemeklerden biridir. Adana'da genelde iç harcına, annemin deyimi ile "deve tırnağı büyüklüğünde doğranmış" soğan koyarlar. Zorda kalmadıkça [ misafirlik vs :) ] böyle bir lahmacun yemekten uzak dururum. Antep lahmacunu gibi , yalnızca sarımsak içermeli bu güzelim lezzet. Gerek internetten araştırarak gerekse çevremizden duyarak "şu mekanın lahmacunu güzelmiş, Antep lahmacunu yapıyorlarmış" vs diyip gittiğimiz, denediğimiz yerler oldu. Birebir , tam uyumda yapan hiç bir yere rastlamadık, yakın lezzette olan bir iki yerin ise daha sonraki gidişlerimizde kalitesini bozduğuna ve artık değiştiğine karar verince de gitmeyi bıraktık. O yüzden ben hazırlamaya çalışıyorum artık lahmacunumuzun harcını, fırına heyecan ve hevesle gönderiyorum. Fakat bir düş kırıklığı da burada yaşıyorum. Ya hamuru yanmış olarak ya da pizza tabanı, minder gibi kalın bir hamur üzerinde onca emek verdiğim harç heba olmuş şekilde geri geliyor.


Eşim ile, şayet dışarıda bir şeyler yiyeceksek cidden buna değecek güzellikte olmasından yanayız, yoksa onun dışında evimizde çok daha güzellerini hazırlayabiliyoruz. İmkanlar dahilinde, Gaziantep'te yediklerim kadar profesyonel ve harika olmasa da patlıcan kebabını yapmaya çalışmışlığım çoktur. Geçen gün eşim yeni keşfettiği bir yere gitmeyi önerdi. Ne yiyeceğimizi sorduğumda da patlıcan kebabı olduğunu söyledi. Ben de doğal olarak " Adana'da patlıcan kebabı? O kadar güzel yapan yer var mı ki? Patlıcanları nasıl pişirmişler, kuru kuru mu eti vs vs vs?" soru yağmurlarından sonra eşim de pes etti. Bir defa "patlıcan kebabı" sözünü duyup da Gaziantep lokantalarından manzaralar insanın beyninde gezinince, merak işte "İyi peki tamam bir gidip deneyelim" dedim.


Yemeğin gelmesini beklerken hep bir ön yargı ile inceledim etrafımı. Daha önce eşime sorup bezdirdiğim sorular, çevreyi inceleyen sessiz halimin ardında halen yanıp sönen minik ışıklar gibiydi. Sonrasında masaya büyük bir tabak salata geldi. Adana'da normaldir, ortaya salata gelir, bittikçe ekmek de salata da istersiniz, ücretsizdir, diğer şehirlerdeki gibi masaya getirilen her detaydan ücret almazlar. Sonra bir büyük tabak salata daha geldi, sonra bir tane daha, ardından büyük bir tabak yeşillik. 
Salataların görselliği güzel olunca bu defa asıl yemeği, kebabı merak eder oldum. Sonuçta kebabın durumuna göre belli olacaktı tüm düşüncelerim. 


Bekleme sırasında gördüğünüz fotoğrafları da çekmem hayli zor oldu, çünkü yemek gelene dek güzel bir fotoğraf çekebilmek için eşimin salataları talan etmemesi için çok uğraştım :)


Veee sonunda yemeğimizin geldiği an . . .  Öncelikle arkaplanda gördüğünüz salata tabakları büyük boy ve kebabın bulunduğu tabağın uzunluğunu da dikkate alırsanız aslında ne kadar doyurucu bir menü olduğunu az çok tahmin edebilirsiniz. Yani benim ve eşim için öyleydi :) Hatta bu fotoğrafı çekebilmek için oturduğum sandalyeyi biraz geriye iteklemek zorunda kaldım tüm tabağı kareye sığdırabilmek adına :) 
Patlıcan kebabı ise yemek, en önemli detaylardan biri de yanında içecek olarak ayran olması, ekmeğin de taze sıcak lavaş olmasıdır. Ahh ah Gaziantep'in tırnaklı ekmeklerini özledim :( 
Neyse ... Ayran istediğinizde kendi yapımları olanı getiriyorlar, gayet lezzetliydi. Asıl önemli kısıma gelmiştik. Patlıcanın kabuğu rahatça iç kısımdan ayrılıyor muydu, kebap terletilmiş miydi? Çünkü ben en çok ekmek arasına koyulan et ve patlıcanın ısırmaya çalışıldığında sularının birleşip ekmekten, kimi zaman da parmaktan usul usul akışını seviyorum,o zaman cidden lezzetli oluyor. Ne yalan söyleyeyim başlangıçta tereddütlü olduğum için çatal bıçak ile başladım yemeye. Ancak o ilk lokmadan sonra "Tamamdır" dedim ve resmen 4 elle sarıldım yemeğe :) Zaten tadı ancak o zaman çıkıyor. Yazıyı sabah yazıyorum ancak inanın ki şu görsel şölen ve o lezzetin tadı aklıma geldikçe "şu an olsa ne de güzel yenir" diyorum kendi kendime :)) 
"Sen beni buraya getirerek hiç iyi bir şey yapmadın" dedim eşime o gün, çünkü müdavimi olabileceğim kadar çok beğendim patlıcan kebabını. Herkesin beğenisi, damak tadı , tercih kriterleri farklıdır. Eşim, "bir puan versen kaç puan verirsin bu yemeğe" dediğinde "10 üzerinden 9" dedim. 1 puanı, etinde tam olarak hissedemediğim karabiber tadından kestim. Ancak dediğim gibi herkes sevmeyebilir o nedenle mekan, genel kitleye hitap eden bir lezzette hazırlamış olmalı etin baharatlarını. 
Adana'da olup da gitmek isteyenler için lokantanın adı "M.Ali İnce - Öz Adana - Patlıcan Kebap". Adres: Çukurova Caddesi Başak Mah. No: 239/A Yüreğir/Adana. Tlf: 0322 321 47 24  - 0322 322 64 41 
Yol çalışması olmadığı sürece çok fazla trafik yaşanmadığı için, aracınız var ise Adana'da bir yere gitmek 10 - 15 dk sürer. Gittiğimiz lokanta ise evimize biraz uzak bir mesafede yer aldığı için yaklaşık 20- 25 dk'da oradaydık. Küçük bir yer, gitmeyi düşünenler çok çok lüks bir görünüm de beklememeli, ancak temizlik,düzen  ve ilgi açısından bir çok yerden gayet iyi durumda. 
Herkese mutlu bir hafta dilerim :) 

2 yorum :

  1. Afiyet olsun ,anlata anlata bitiremediğin bu lezzeti tatmak için sabırsızlanıyorum...Gerçekten süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibime aldım.
    Bende bloguma beklerim.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)