11 Haziran 2014 Çarşamba

Hamilelik Fotoğraf Çekimi

Daha önce buradaki yazımda  bahsettiğim hamilelik çekimini gerçekleştirip detayları ile geldim karşınıza.  İlk defa anne olmaya hazırlanan Özlem hanım ve benim için de çok farklı bir deneyim, hatıra olduğu kesin bu çekimin.
 4 yıldır blog yazmaktayım ve bu süreç içerisinde fotoğraf makinesi neredeyse ayrılmaz bir parçam olmuş durumda. Öyle ki bir yere gideceğim zaman çantamda yerini bulan ilk eşyadır. Fotoğraf konusu ile yoğun bir şekilde içli dışlı olduğum bu 4 yılın son 5- 6 ayında bir önceki makinemden daha profesyonel bir makineye geçince daha da farklı ve detaycı bakar oldum çevreme. Yeni yeni emeklemeye başlayan bir bebek gibi başlangıcındayım her şeyin. Yazılar okuyor, videolar izliyor ve düzinelerce fotoğraf inceliyorum. Sonrasında da telefonların kameralarını ve onların fotoğraf çekimlerini sevmeme durumum daha da artıyor (her ne kadar iyi sonuçlar elde edebildikleri olsa da) bunun nedeni fotoğrafın illa ki fotoğraf makinesi ile çekilmesi gerektiği yönünde daha da keskinleşen düşüncelerim. Blog yazmadan önce ben de çoğu insan gibi tüm olayın deklanşöre basmaktan ibaret basit bir konu olduğunu düşünürdüm. Sonrasında iyi bir blog oluşturabilmek için yazıların, içeriğin yanında göze de hitap edebilen fotoğrafların bulunması gerektiğini yüzlerce blog okuyup inceledikçe gördüm. İlk blog yazılarımdaki fotoğraflar ile şimdikiler arasında bence büyük farklar var, bir şekilde geliştirdiğime inanıyorum kendimi ancak dediğim gibi henüz başlangıç basamaklarındayım. Çünkü fotoğraf konusu da sonu gelmeyen bir bilgi denizi. 


İşte bu uzun yolda henüz emeklemeye başlamışken, en kıymetli, mutlu ve güzel anlarını karelemem için bana güvenen Özlem hanıma buradan tekrar teşekkür ederim. 
Aksesuarlar, el emeği ürünler konusunda da deneyimim olunca; çekimleri, fotoğrafları nasıl daha canlı, eğlenceli kılarım diyerek size önceden de bahsettiğim farklı sürprizler hazırlamıştım. Gerek çekimler öncesinde gerekse sırasında ciddi anlamda yoruldum. Profesyonel fotoğrafçıları şimdi daha iyi anlıyorum diyebilirim =) 

( Anne adayımıza maşallah diyelim )

Ancak o sırada endişelendiğim bir nokta da; kafamda tasarladıklarımı ortaya çıkarabilecek miyim ve sonuçtan öncelikle anne adayımız sonrasında da ben memnun kalacak mıydım. 
Kendi yorgunluğumu, emeğimi, koşturmacamı değil; zaten zor olan, ağır olan hamileliğin son dönemlerine yaklaşmış hemcinsimi çok yormadan, bebeğe rahatsızlık vermeden mümkün olan en kısa sürede en iyi sonuçla işi tamamlamak tek düşündüğüm şeydi. 


( Anne adayımıza maşallah diyelim )

Sonuç olarak 129 fotoğraf çektim ve tabi ki hepsinin yayınlaması mümkün değildi, bu nedenle kimini istemeyerek, kimini de mecburiyetten yayınlanmaya değerler listesinden çıkardım. Geriye 35- 38 civarı fotoğraf kaldı, belki daha da indirgeyebilirdim. Bu sırada elbette birbirine yakın da olsa elemeye kıyamadığım fotoğraflar oldu.


Bunlar da çekimler sırasında kullandığım, hazırladığım diğer aksesuarlardan bazıları. 
Çekime dair  fotoğrafların geri kalanlarını,bu ve daha fazlası aksesuarı nasıl kullandığımızı merak ediyorsanız sizi facebooktaki photos "by Mekila" sayfama beklerim.


Allah'ım tüm anne adaylarının bebeklerine sağlıkla kavuşmasını nasip etsin (Amin). 

5 yorum :

  1. ne kadar harikalar bunlar çook güzel. Pakmaya toplantısında kulakların çok çınladı inşallah tanışma fırsatımız olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım :) hmm merak ettim şimdi neler anlatıldı hakkımda:) ben de çok istiyorum tüm yazarların buluşmasını,tanışmayı

      Sil
  2. çok güzel fotolar.. ellerine sağlık Mekila'cığım...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bayıldım :)))
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. son derece başarılı olmuş çekimlerin ve tabiki yaptığın cicilerin.tebrik ediyorum seni mekilam.

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)